مادورو: رئیس جمهور برزیل از هیتلر تقلید می کند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , مادورو
رئیس جمهوری ونزوئلا ضمن هشدار نسبت به مشارکت برزیل در هرگونه تصمیم واشنگتن برای حمله به ونزوئلا، همتای برزیلی خود را یک فرد 'مقلد هیتلر' و 'فاشیست' توصیف کرد. 

به گزارش  ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، 'ژائر بولسونارو' رئیس جمهوری برزیل چند روز پیش اعلام کرد اگر یک حمله نظامی در ونزوئلا مطرح باشد، وی از پارلمان کشور این مساله را جویا خواهد شد که آیا برزیل باید در این حمله مشارکت کند یا نه.

 

'نیکلاس مادورو' رئیس جمهوری ونزوئلا روز گذشته (شنبه) ضمن انتقاد شدید از موضع گیری اخیر همتای برزیلی خود او را یک 'مقلد هیتلر'، 'دیوانه' و 'فاشیست' توصیف کرد.

 

مادورو طی سخنرانی در کاراکاس افزود: بولسونارو پس از دیدار اخیر با مقامات آمریکا و اسراییل دیوانه تر از همیشه شده است. بولسونارو یک تقلیدکننده روش های هیتلر و شخصی دیوانه است که به ریاست جمهوری برزیل رسیده است.

 

رئیس جمهوری ونزوئلا همچنین به این مساله اشاره کرد که پیش از این هیچ یک از روسای جمهور برزیل همسایگان خود را تهدید به حمله نکرده بود اما بولسونارو این کار را انجام داد.

 

مادورو موضع گیری اخیر بولسونارو در قبال ونزوئلا را نقض منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی خواند و گفت که مردم ونزوئلا قاطعانه تهدید جنگ علیه ونزوئلا از سوی بولسونارو را محکوم می کنند.

 

'مایک پمپئو' وزیر خارجه آمریکا اخیرا تایید کرده بود که مداخله نظامی در ونزوئلا همچنان یک گزینه روی میز دولت ترامپ در قبال ونزوئلا است اما هنوز تصمیمی در این رابطه گرفته نشده است.

 

ونزوئلا از روز 28 ژانویه (8 بهمن ماه) که 'خوان گوایدو' رئیس مجلس ملی این کشور در خیابان های کاراکاس خود را رئیس جمهور قانونی خواند، دچار بحران داخلی و بین المللی شده است.

 

آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس دولت موقت در این کشور به رسمیت شناخت و خواستار کناره گیری مادورو از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

 

برخی کشورهای اروپایی و متحدان آمریکا در آمریکای جنوبی و شرق آسیا همگام با واشنگتن خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا شدند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------