شینزو آبه به دیدار ترامپ می‌رود



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,شینزو آبه
به نظر می‌رسد نخست وزیر ژاپن که در آسیا متحد نزدیکی ندارد از هر فرصتی حتی تغییر امپراتور برای جلب رضایت ترامپ استفاده می‌کند.

به گزارش ایسنا،  آمریکا و ژاپن اعلام کرده‌اند که نخست وزیر ژاپن در حال برنامه‌ریزی برای سفر به واشنگتن و دیدار با دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و همچنین شرکت در جشن تولد بانوی اول آمریکا است. او همچنین قصد دارد در این سفر دونالد ترامپ را به عنوان نخستین رهبر جهانی برای دیدار با امپراتور جدید ژاپن دعوت کند.

 

توکیو و واشنگتن اظهار کرده‌اند که ترامپ و ملانیا، بانوی اول آمریکا اواخر ماه مه و چند هفته پس از بر تخت نشستن نارو هیتو، ولیعهد ژاپن به جای پدرش به این کشور خواهند رفت.

 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، امپراتور آکیهیتو، پدر ناریهیتو سی‌ام آوریل تخت امپراتوری را پس از سه دهه ترک خواهد کرد و جای خود را به پسرش خواهد داد.

 

یوشیهیده سوگا، وزیر کابینه ژاپن اظهار کرد، میزبانی از ترامپ به عنوان نخستین مهمان دوران امپراتوری جدید "نشانه پیوند غیرقابل شکست اتحاد ژاپن و آمریکا است".

 

مقامات ژاپنی همچنین در حال برنامه‌ریزی برای دیدار ترامپ از آخرین روز رقابت‌های کشتی سومو در ۲۶ ماه مه هستند تا جایزه پیروز این رقابت‌ها به دست رییس جمهور آمریکا اهدا شود. همچنین ممکن است ترامپ برای بازدید از یک ناوشکن، از یک پایگاه دریایی ژاپن در یوکوسوکا در غرب توکیو دیدار کند. این ناوشکن نخستین ناو هواپیمابر ژاپنی است که پس از جنگ قرار است مجدداً تعمیر و بازسازی شود.

 

طبق گزارش رسانه‌ها ترامپ همچنین قرار است با شینزو آبه و مقامات ژاپنی گلف بازی کند.

 

تحلیلگران مسائل سیاسی می‌گویند، آبه از هر فرصتی برای جلب رضایت ترامپ استفاده می‌کند تا رییس جمهور آمریکا را ناامید نکند. این در حالی است که برخی از رهبران جهانی دیگر در زمینه‌هایی از جمله تجارت، خشم ترامپ را برانگیخته‌اند.

 

روابط ژاپن و دو همسایه نزدیکش یعنی کره جنوبی و چین بر سر نزاع ارضی و سابقه جنگی که با یکدیگر داشته‌اند، همچنان متشنج است.

 

آبه ۲۶ و ۲۷ آوریل( ۶ و ۷ اردیبهشت) و در آستانه تغییر امپراتور ژاپن از واشنگتن دیدار خواهد کرد.

 

طبق اعلام کاخ سفید، آبه و ترامپ در دیدار خود درباره خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی، روابط تجاری و دیگر مسائل دوجانبه با یکدیگر گفت‌وگو خواهند کرد. پس از این نشست، آبه و همسرش با ترامپ و ملانیا شامی غیررسمی به مناسبت تولد بانوی اول آمریکا خواهند داشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------