آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

۲۲ کشته در حمله به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در سوریه

حمله گروه های تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در مرکز سوریه ۲۲ کشته برجای گذاشته است. به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری…

ماکرون به کردهای سوریه قول حمایت داده است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ماکرون
رئیس کمیته اجرایی شورای سوریه دموکراتیک از اعلام حمایت نظامی رئیس‌جمهوری فرانسه از کردها خبر داد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، الهام احمد، رئیس کمیته اجرایی شورای سوریه دموکراتیک در سخنانی اعلام کرد که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در دیدار اخیر خود با هیئتی از شورای سوریه دموکراتیک، به کردهای سوریه قول حمایت نظامی برای مقابله با تهدیدات را داده است.

 

وی افزود: نیروهای فرانسوی در سوریه همچنان باقی خواهند ماند، چراکه فرانسه قول داده‌ است حمایت نظامی و غیرنظامی موثری از کردها با هدف مقابله با تروریسم و ریشه کن کردن آن به عمل آورد.

 

الهام احمد در ادامه گفت که در این دیدار ماکرون بر ضرورت حفظ ثبات و امنیت منطقه از هرگونه تهدیدی تأکید کرد.

 

رادیو فرانسه اخیراً به نقل از کاخ الیزه گزارش داد که فرماندهان نیروهای سوریه دموکراتیک که بیشتر اعضای آن را نیروهای کرد تشکیل می‌دهند، با امانوئل ماکرون دیداری داشتند.

 

این در حالی است که دیدار این هیات متشکل از کردها و عرب‌های شمال شرق سوریه با ماکرون موجب واکنش تند وزارت امور خارجه ترکیه شده است.

 

در همین راستا، حامی اکسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه در این باره گفت: ماکرون باید بداند که شورای سوریه دموکراتیک از دنباله‌های گروه تروریستی پ.ک.ک است و این دیدار به معنی حمایت فرانسه از این گروه تروریستی است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------