آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

مجلس نمایندگان آمریکا مشاور پیشین ترامپ را احضار کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا مشاور پیشین کاخ سفید را برای ادای شهادت در پرونده تحقیقاتی این کمیته پیرامون احتمال پیشگیری از اجرای عدالت از سوی ترامپ احضار کرد. 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «جرالد نادلر» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه ای گفت که «دان مک گان» مشاور پیشین دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور را احضار کرده است.

 

براساس این احضاریه، مک گان باید تا هفتم ماه مه (17 اردیبهشت) مدارک خواسته شده را به این کمیته ارسال کرده و در 21 این ماه (31 اردیبهشت) در این کمیته حضور یابد.

 

به گفته نادلر، مک گان برای پاسخ دادن به پرسش های اعضای کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا پیرامون احتمال پیشگیری از اجرای عدالت از سوی ترامپ احضار شده است.

این کمیته پس از اینکه «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا در گزارش خود به مک گان اشاره کرد، این اقدام را انجام می دهد.

 

در این گزارش آمده است که ترامپ همزمان با تحقیقات مولر از مک گان خواسته است که برای اخراج وی از وزارت دادگستری آمریکا اقدام کند.

 

گزارش مولر که هفته گذشته پس از مدت ها انتظار منتشر شد به این نتیجه نرسیده است که ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه تبانی داشته و از اقدامات متعددی از رئیس جمهوری آمریکا که می تواند تلاش برای تاثیرگذاری بر تحقیقات وزارت دادگستری به حساب آید، سخن به میان آورده است.

 

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در حالی معتقد است که گزارش مولر شواهد محکمی مبنی بر نقش ترامپ در پیشگیری از اجرای عدالت دربر دارد، که اعضای جمهوریخواه این کمیته نتیجه گیری در این باره را زودرس می دانند.

براساس گزارش مولر، ترامپ اوایل سال 2017 مک گان را مامور کرده بود که به «راد روزنستاین» معاون وزیر دادگستری آمریکا بگوید که مولر به دلیل تضاد منافع باید اخراج شود.

 

به گزارش ایرنا، پس از انتشار گزارش مولر در حالی که انتظار می رفت با توجه به نتیجه گیری این گزارش فشار علیه ترامپ کاسته شود، رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر با تهدید استیضاح مواجه شده است.

 

بسیاری از اعضای دمکرات کنگره آمریکا ضمن درخواست از وزارت دادگستری این کشور برای انتشار متن بدون سانسور این گزارش، اتهام پیشگیری از اجرای عدالت از سوی ترامپ را تقویت کرده و خواستار استیضاح او شده اند.

 

الیزابت وارن سناتور دمکرات و نامزد مطرح این حزب برای ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا نیز رسما خواستار آغاز فرآیند استیضاح ترامپ شده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------