«خودکشی کنید»؛ ادامه واکنش‌ها در فرانسه به شعار جلیقه زردها علیه پلیس



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
دادستانی فرانسه در مورد شعار «خودکشی کنید» از سوی جلیقه زردها علیه ماموران پلیس این کشور تحقیق می کند. 

به گزارش یورونیوز، شماری از شرکت کنندگان در تظاهرات روز شنبه جلیقه زردها در حالی این شعار را سر دادند که از ابتدای سال جاری میلادی آمار خودکشی بین ماموران پلیس فرانسه افزایش یافته است.

 

شعارهای مشابهی نیز روز دوشنبه بر روی ساختمان ژاندارمری در شهر لاندیویزیو در غرب فرانسه نوشته شده بود. به گفته پلیس این شعارها به نظر می رسد در طول شب بر روی ساختمان ژاندارمری این شهر نوشته شده است.

 

در حالی که اکثر چهره های سیاسی و اتحادیه های ماموران پلیس فرانسه سر دادن شعار «خودکشی کنید» را محکوم کرده اند، برخی از چهره های جنبش جلیقه زردها ضمن اشاره به خشونت پلیس فرانسه علیه تظاهرکنندگان در ماههای گذشته تاکید می کنند که این شعار باید در همین چارچوب تفسیر شود.

 

آنها همچنین از آنچه «سوءاستفاده» مقامات دولت فرانسه و رسانه ها از شعار «خودکشی کنید» خوانده اند، انتقاد کردند.

 

مقامات رسمی فرانسه با وجود انتشار ویدئوهای بسیاری از خشونت پلیس این کشور در مقابل تظاهرکنندگان، از استفاده از عبارت «خشونت پلیس» سر باز می زنند. امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه ماه گذشته در پاسخ به پرسش به دانشجویی که از او در مورد «خشونت پلیس» با تظاهرکنندگان پرسیده بود گفته بود: «از عبارات "سرکوب" یا "خشونت پلیس" استفاده نکنید. این عبارت ها در حکومت قانون غیر قابل پذیرش هستند.»

 

کریستوف کستنر، وزیر کشور فرانسه نیز خواستار توقف پوشش رسانه ای درباره «خشونت پلیس» شده بود.

 

از سوی دیگر ویدئویی که در شبکه های اجتماعی پخش شده است نشان می دهد که شرکت کنندگان در تظاهرات صبح شنبه خطاب به ماموران پلیس شعار می دادند: «خودکشی نکنید، به ما بپیوندید».

 

این در حالی که ویدئوهایی که از بعدازظهر همان روز پخش شده است تظاهرکنندگان را در حال سر دادن شعار «خودکشی کنید» نشان می دهد.

 

  عصر  ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------