وزیر خارجه کره شمالی برکنار شد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , وزیر خارجه کره شمالی
آژانس خبری یونهاپ امروز (چهارشنبه) گزارش داد کره شمالی دست راست رهبری این کشور را برکنار کرده است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کیم یونگ چول،  دست راست کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی توسط دولت پیونگ یانگ برکنار شده است. مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا همتای وی محسوب می‌شد.

 

وی رئیس دپارتمان جبهه متحد یا به عبارتی تشکیلاتی از حزب کارگران کره شمالی بود که روابط با کره جنوبی و آمریکا را در دست داشت.

 

کیم یونگ چول نماینده ارشد اون بود و در دومین نشست اون و ترامپ در ویتنام در ماه فوریه چهره‌ای شاخص بود. او در ماه ژانویه برای دیدار با ترامپ به کاخ سفید رفت. 

 

آژانس اطلاعاتی کره جنوبی دلیل این برکناری را عنوان نکرده است.برکناری این مقام کره شمالی پس از آن صورت می‌گیرد که وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد دیگر حاضر به گفتگو با پامپئو نیست و وی دیگر نباید در مذاکرات حضور داشته باشد.

 

کیم جونگ اون هشدار داده است که شسکت مذاکرات ویتنام می‌تواند به بازگشت‌ تنش‌ها منجر شود و تنها زمانی با ترامپ دیدار خواهد کرد که آمریکا انعطاف بیشتری از خود نشان دهد.

 

این اقدام از سوی دولت پیونگ یانگ در حالی صورت گرفته که کیم جونگ اون هم اکنون در روسیه به سر می‌برد تا در نشست ولادی وستوک واقع در شرق روسیه شرکت کند و با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور دیدار داشته باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------