آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

پلوسی خروج ترامپ ازمعاهده تجارت تسلیحاتی را غلط خواند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,نانسی پلوسی
«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و یکی از مهره های بانفوذ در سیاست این کشور، خروج ترامپ از معاهده تجارت تسلیحاتی را محاسبه ای غلط و تصمیمی به ضرر منافع ملی آمریکا توصیف کرد. 

به گزارش ایرنا، خبرگزاری اسکای نیوز بامداد شنبه نوشت: پلوسی ضمن انتقاد شدید از سیاست ترامپ در خروج از معاهده تجارت تسلیحاتی، تصمیم او را کاملاً در تضاد با منافع و امنیت ملی آمریکا خواند.

 

روز گذشته (6 اردیبهشت 98) رئیس جمهوری آمریکا در جمع انجمن سلاح آمریکا اعلام کرد که واشنگتن امضای خود را از معاهده تجارت تسلیحاتی پس می گیرد. دونالد ترامپ که همواره با سیاست های دمکرات ها در کنترل تسلیحات مخالفت داشته است، افزود: ما هرگز اجازه نخواهیم داد که دیوانسالاری خارجی، اصلاح دوم قانون اساسی شما را زیر پا بگذارد.

 

با اینکه ترامپ سعی در توجیه تصمیم خود به بهانه تعهد به قانون اساسی آمریکا را دارد، پلوسی تصمیم او را خوش خدمتی به تولیدکنندگان داخلی سلاح دانست و افزود: با چنین اقداماتی امنیت ملی آمریکا بیش از هر زمانی دیگر در معرض تهدید قرار خواهد گرفت.

 

رئیس جمهوری ترامپ تاکنون از توافق های بین المللی همچون توافق آب و هوایی پاریس، توافق هسته ای ایران، توافق موشک های هسته ای میان برد، توافقنامه آسیا-پاسیفیک، پیمان جهانی سازمان ملل برای بهبود مهاجران و پناهندگان خارج شده است.

 

او همچنین عضویت این کشور را در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و سازمان علمی و فرهنگی یونسکو تعلیق کرد و کمک های داوطلبانه به برخی نهادهای سازمان ملل را نیز متوقف کرد.

 

به جرأت می توان از نانسی پلوسی به عنوان یکی از قدرتمندترین زنان در صحنه سیاسی آمریکا نام برد. این سیاستمدار آمریکایی که روزنامه گاردین از آن به عنوان «نماد مخالفت با ترامپ» یاد می کند، در سال 1940 میلادی در ایالت مریلند آمریکا متولد شد و تحصیلات خود را در رشته علوم سیاسی در ترینیتی کالج واشنگتن تکمیل کرد. پلوسی نخستین بار در سال 1987 به عنوان نماینده دمکرات ایالت کالیفرنیا وارد کنگره آمریکا شده و در سال 2002 به نخستین زنی بدل شد که به ریاست یکی از احزاب اصلی کنگره منصوب می شود.

 

اما سنت شکنی های پلوسی به عنوان یک مهره زن در عرصه مردسالارانه سیاست آمریکا به همین جا خلاصه نمی شود، این سیاستمدار 79 ساله نخستین زنی بود که توانست مقام سخنگویی مجلس نمایندگان را به دست آورد، او نخستین بار در سال 2007 به این منصب رسید و امسال در پی تصاحب اکثریت کرسی های این مجلس توسط دمکرات ها، برای سومین دوره متوالی در مقام خود ابقا شد. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------