وزیر آمریکایی زیر بار انتشار اظهارنامه مالیاتی ترامپ نرفت



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,وزیر آمریکایی
سرپیچی وزیر خزانه‌داری آمریکا از احضاریه مجلس نمایندگان آمریکا برای ارائه اظهارنامه مالیاتی دونالد ترامپ زمینه یک نبرد حقوقی احتمالی دیگر میان شاخه‌های قوه مجریه و قوه مقننه دولت فدرال آمریکا را فراهم کرد. 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، استیون منوچن، وزیر خزانه‌داری آمریکا در نامه‌ای مدعی شد احضاریه ریچارد نیل، رئیس دموکرات کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان ایالات متحده که کمیته اصلی مالیات‌نویسی در مجلس نمایندگان است، "بی سابقه" و "فاقد هدف قانونی مشروع" است.

 

زمانی که ریچارد نیل ۱۰ مه این احضاریه را صادر کرد، در نامه‌ای تاکید کرد "خدمات درآمد داخلی یک وظیفه حقوقی غیر قابل تردید" دارد تا از درخواست‌های این کمیته برای "دریافت اطلاعات" تبعیت کند و چنین درخواست‌هایی "هرگز" رد نشده است.  

 

واکنش استیون منوچن دور از انتظار نبود. ریچارد نیل جمعه گفت که اگر وزیر خزانه‌داری ترامپ از ارائه اطلاعات درباره اظهارنامه مالیاتی ترامپ خودداری کند به زودی ماجرا به دادگاه کشیده می‌شود.

 

دموکرات‌های آمریکایی با استناد به قانون ۱۹۲۴ که "خدمات درآمد داخلی" (سازمان دولتی و اداره زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری ایالات متحده که وظیفه خدمات درآمد حکومت فدرال آمریکا را برعهده دارد) را موظف به ارائه این اطلاعات می‌کند، به دنبال دریافت اظهارنامه مالیاتی ترامپ هستند. به جز ترامپ، تمام روسای جمهوری آمریکا از زمان ریچارد نیکسون، اظهارنامه مالیاتی خودشان را منتشر کردند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------