آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

طرح استیضاح صدراعظم اتریش در پارلمان کلید خورد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,صدراعظم اتریش
بحران رسوایی معاون صدراعظم اتریش که به کناره گیری وی و خروج دسته جمعی وزیران حزب آزادی از دولت ائتلافی انجامید، اکنون دامن «سباستین کورتس» را نیز گرفته است.

خبرگزاری د. پ. آ. آلمان نوشت، رسوایی انتشار ویدیوی دیدار «هاینتس کریستیان اشتراخه» معاون صدراعظم اتریش پیامد‌های ناگوار زیادی برای احزاب حاکم این کشور به دنبال داشت.

 

بر این اساس این رسوایی که کناره گیری اشتراخه و عذرخواهی کورتس را به همراه داشت در ادامه به گسترش شکاف بین احزاب ائتلافی «آزادی» و «مردم» انجامید به طوری که حزب راستگرای آزادی در اعتراض به برکناری هم حزبی خود «هربرت کیکل» از سمت وزارت کشور، تمامی وزیران خود را از دولت بیرون کشید.

 

حتی «پاملا رندی-واگنر» رهبر این حزب یک گام فراتر گذاشت و خواهان تغییر کامل در مجموعه دولت شد و پیشنهاد داد تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام در ماه سپتامبر دولت انتقالی متشکل از کارشناسان اداره کشور را به عهده بگیرد.

 

در چنین شرایطی «سباستین کورتس» در آستانه رای عدم اعتماد در پارلمان قرار گرفته است؛ «پتر پیلتز» از فهرست نمایندگان اپوزیسیون «اکنون» روز دوشنبه از تهیه طرح استیضاح کورتس خبر داد و ابراز امیدواری کرد حزب مردم که سابقا همپیمان وی بود، به این جریان بپیوندد.

 

در همین رابطه وزیر کشور برکنار شده اتریش گفت: عقل سلیم می‌گوید نباید از کسی که پیش‌تر به دلیل بی اعتمادی از دولت خارج شده، انتظار رای اعتماد داشته باشید.

 

مطابق با قوانین اتریش اگر طرح استیضاح کورتس موافقت اکثریت پارلمان اتریش را جلب کند، در آن صورت وی باید فردی را برای ریاست دولت جدید معرفی کند.

 

به گفته عضو ارشد فهرست «اکنون» با کلید خوردن طرح استیضاح کورتس، وی از دولت خداحافظی خواهد کرد و این اتفاق خوبی است.

 

پیتلز تاکید می‌کند که کورتش در مورد رسوایی اخیر و بحرانی شدن اوضاع دولت، مقصر است.

 

شب گذشته بدنبال انتشار یک نوار ویدئویی و رسوایی 'هاینس کریستین اشتراخه' رهبر حزب راست افراطی 'آزادی' FPÖ' اتریش و معاون صدراعظم این کشور، تمام وزرای کابینه از حزب آزادی از جمله هربرت کیکل وزیر کشور از سمت خود استعفا کردند.

 

در این استعفا همچنین نام افراد دیگری، چون 'نوربرت هوفر' رهبر جدید حزب آزادی و 'جرج لیچ فرید' وزیر حمل و نقل اتریش نیز به چشم می‌خورد.

 

پیشتر اشتراخه رهبر حزب راست افراطی 'آزادی' اتریش در پی انتشار یک ویدئوی جنجالی حاکی از ارتباط او با افرادی در روسیه از مقام خود کناره گیری کرد و متعاقبا صدراعظم اتریش برگزاری انتخابات زودهنگام در ماه سپتامبر (شهریور) را اعلام کرد.

 

  انتخاب

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------