بولتون آزماش موشکی اخیر کره شمالی را نقض کننده قطعنامه‌های شورای امنیت دانست



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , کره شمالی
مشاور امنیت ملی آمریکا امروز (شنبه) اعلام کرد که آزمایش‌های موشکی ماه جاری میلادی کره شمالی نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل بوده‌اند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این صحبت‌ها از سوی جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا فراتر از صحبت‌ها و اظهارنظرهای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکاست که در ابتدای امر گفته بود بابت این آزمایش‌ها خوشحال نیست اما بعداً آنها را کم اهمیت شمرد.

 

مشاور امنیت ملی آمریکا در توکیو و پیش از سفر چهار روزه ترامپ به ژاپن در جمع خبرنگاران گفت: شکی نیست که این آزمایش‌ها، نقض کننده قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل هستند. فکر می‌کنم که شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن و ترامپ درباره تضمین حفظ رعایت قعطنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل گفت‌وگو می‌کنند.

 

ترامپ و آبه روز دوشنبه دیدار خواهند کرد.

 

بولتون همچنین گفت که آمریکا به طور کامل از اقدامات نخست وزیر ژاپن در دیدار با کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی بدون هیچ پیش شرطی حمایت می‌کند و ادامه داد: رئیس جمهوری آمریکا قبلاً دو دیدار بدون پیش شرط با کیم جونگ اون در هانوی، ویتنام و سنگاپور داشته و هیچ دلیلی نیست که چنین دیدارهایی با پیش شرط با رهبری کره شمالی صورت نگیرد.

 

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه همچنین گفت که چنین دیدارهایی به اقدامات بعدی خلع سلاح اتمی کره شمالی و همچنین حل مساله ژاپنی‌های ربوده شده در دهه‌های گذشته توسط مقام‌های پیونگ یانگ و تعیین سرنوشت آنها کمک می‌کند. با توجه به تمایل نخست وزیر ژاپن در برگزاری چنین دیدارهایی، این به نفع کره شمالی است که با نخست وزیر ژاپن همکاری کند.

 

وی همچنین گفت، آمریکا از نشست فوریه ترامپ با کیم جونگ اون، خبر زیادی از کره شمالی ندارد. در آن نشست، آمریکا پیشنهاد کره شمالی را در لغو تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ نپذیرفت. مقام‌های آمریکایی آماده گفت‌وگوهای بیشتر در سطح کاری برای دستیابی به پیشرفت هستند. استفن بیگان، فرستاده ویژه ترامپ در امور کره شمالی نمی‌تواند منتظر گفت‌وگو با همتای کره شمالی خود باشد چون آنها پاسخی نداده‌اند. او آماده واکنش از سوی کره شمالی است تا به هرجایی برای گفت‌وگو برود.

 

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین با اشاره به توقیف کشتی باری کره شمالی و هشدار این کشور درباره اینکه این اقدام مانعی بر سر راه مذاکرات است، گفت، این توقیف یک اقدام مناسب بوده است. شاید این زمانی مناسب برای گفت‌وگو درباره بازگشت ناو جاسوسی پویبلوی آمریکا باشد که در سال ۱۹۶۸ توسط کره شمالی مورد تهاجم قرار گرفت و هنوز در رودخانه‌ای در پیونگ یانگ است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------