ترامپ از تحقیر بایدن ازسوی کیم ابراز خرسندی کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ
رئیس جمهوری آمریکا با بی اهمیت خواندن آزمایش های اخیر موشکی پیونگ یانگ، گفت که تحقیر «جو بایدن» معاون اوباما ازسوی رهبر کره شمالی او را به خنده واداشته است. 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بامداد یکشنبه در یادداشتی توئیتری تلاش کرد برای لاپوشانی شکست دیدار دوم خود با کیم جونگ رهبر کره شمالی، آزمایش های موشکی اخیر این کشور را بی اهمیت جلوه دهد.

 

وی نوشت: کره شمالی چند سلاح کوچک شلیک کرد که باعث ناراحتی برخی از افراد [دولت] من و دیگران شد، اما مرا ناراحت نکرد. من اطمینان دارم که رئیس کیم به قولی که به من داده وفادار خواهد ماند.

 

این اظهار نظر ترامپ در حالی است که جان بولتون مشاور امنیت ملی او روز گذشته آزمایش موشکی کره شمالی را ناقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد دانست.

بولتون با اشاره به آزمایش موشک‌های کوتاه برد در ۴ و ۹ مه از سوی کره شمالی گفت: طبق قطعنامه‌های سازمان ملل، شلیک هرگونه موشک بالستیک از سوی کره شمالی ممنوع است. تردیدی نیست که این آزمایش‌ها نقض مصوبات شورای امنیت سازمان ملل است.

 

ترامپ همچنین با اشاره به توهین های رد و بدل شده میان «جو بایدن» معاون باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین این کشور و رهبر کره شمالی، افزود: همچنین وقتی کیم جو بایدن را فردی با بهره هوشی پایین و بدتر از آن خطاب کرد خندیدم.

 

رئیس جمهوری آمریکا گفت شاید تحقیر بایدن از سوی کیم پیامی به ترامپ باشد.

 

بایدن هفته گذشته در یک کارزار انتخاباتی در ایالت فیلادلفیا رهبر کره شمالی را «دیکتاتور و مستبد» خطاب کرد و واکنش خبرگزاری رسمی این کشور را برانگیخت.

 

«خبرگزاری مرکزی کره شمالی» بایدن را «ابلهی با ضریب هوشی پایین» و عاری از خصوصیات انسانی توصیف کرد.

 

ترامپ و کیم تاکنون دو نشست رودررو داشته اند که اولی به توافق دو صفحه ای مبهم ختم و دومی نیمه کاره رها شد.

 

آمریکا و کره شمالی در شکست دیدار دوم سران دو کشور در هانوی پایتخت ویتنام یکدیگر را متهم می کنند.

 

با وجود تاکید ترامپ و مشاورانش به تلاش برای ازسرگیری مذاکرات، کره شمالی اعلام کرده تا زمانی که آمریکا از مطالبات یکجانبه اش درباره خلع سلاح هسته‌ای صرفنظر نکند، مذاکره‌ای با واشنگتن در کار نخواهد بود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------