نتانیاهو احتمالا در پی برگزاری انتخابات مجدد است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,نتانیاهو
شکست نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مذاکرات مربوط به تشکیل کابینه ائتلافی، ممکن است منجر به تحریک نتانیاهو برای برگزاری انتخابات مجدد در سرزمین های اشغالی شود. 

به گزارش مهر به نقل از دویچه وله، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرده که رسیدن به توافق با شریک بالقوه‌اش برای ائتلاف شکست خورده است.

 

نقطه محل اختلاف یک قانون مناقشه‌برانگیز درباره خدمت سربازی ارتدوکس‌های تندروی یهودی است.

 

این مناقشه تازه نیست. ولی حالا «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ سابق اسرائیل، به میان آمده و می‌گوید استثنای خدمت سربازی برای ارتدوکس‌های تندروی یهودی باید مرحله به مرحله برداشته شود. مخالف این پیشنهاد هم طبعاً راست‌های افراطی هستند.

 

«اسرائیل خانه ما» حزب لیبرمن، در انتخابات ماه آوریل تنها توانست پنج کرسی‌در مجلس به دست آورد با این وجود تشکیل یک دولت اکثریت از سوی نتانیاهو وابسته به همین حزب است. در حقیقت لیبرمن بود که انتخابات زودرس در ماه آوریل را با استعفای خود از پست وزارت دفاع اجتناب‌ناپذیر کرد.

 

حزب لیکود در این انتخابات ۳۵ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنیست را به دست آورد. در مجموع جناح راست و مذهبی اکثریت کرسی‌های پارلمان اسرائیل را به دست آوردند.

 

نتانیاهو تا نیمه شب چهارشنبه ۸ خرداد (۲۹ مه) فرصت دارد تا پیشنهادش برای یک کابینه ائتلافی را تقدیم رژیم اسرائیل کند. اگر این کار صورت نگیرد، رئیس رژیم صهیونیستی این اختیار را دارد که نامزد دیگری را مأمور تشکیل کابینه کند. این نامزد نمی‌بایست حتماً رقیب نتانیاهو یعنی گانتس رهبر حزب آبی سفید باشد بلکه می‌تواند شخص دیگری از حزب لیکود باشد.

 

«روون ریولین» رئیس رژیم اسرائیل اما مایل به این کار نیست. یکی از گزینه‌ها تشکیل کابینه اقلیت است که کابینه‌ای ضعیف خواهد بود و نتانیاهو هم تاکنون از آن پرهیز کرده است.

 

گزینه دیگر نیز برگزاری انتخابات مجدد است که نیاز به حداقل ۶۱ رأی از اعضای کنیست دارد که باید در سه مرحله رأی‌گیری اتخاذ شود.

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------