حریری به دلیل عربستان وزیر خارجه‌ لبنان را توبیخ کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,حریری
نخست وزیر لبنان وزیر خارجه این کشور را به خاطر توییت‌های اخیرش علیه عربستان توبیخ کرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خلیج آنلاین، سعد حریری، نخست وزیر لبنان در نشست خبری گفت: امیدوار بودم که جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان زودتر از اینها از سخنانش بازمی‌گشت. زیرا در هر خانواده لبنانی کسی است که در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس یا مشخصا عربستان کار می‌کند.

 

وی در این باره افزود، کشور نباید با گمانه‌زنی‌ها، تهمت‌ها و لغزش‌های زبانی اداره شود که بهایش را با آسیب‌های اقتصادی پرداخت کنیم. من درگیری‌های طایفه‌ای را دوست ندارم که اگر دوست داشتم شما کشور را کلا در موقعیت دیگری می‌دیدید.

 

حریری با لحن تندی ادامه داد: همه لبنانی‌ها باید بدانند روابط با کشورهای عربی براساس خواست برخی گروه‌ها و احزاب نیست.

 

باسیل روز یکشنبه در پیامی توییتری نوشته بود، طبیعی است که از زن کارگر لبنانی در برابر هر زن کارگر دیگری چه سوری، فلسطینی، فرانسوی، سعودی، ایرانی یا آمریکایی دفاع کنیم. زیرا لبنان بر همه چیز مقدم است.

 

این پیام وزیر خارجه لبنان واکنش‌های گسترده‌ای به دنبال داشت و برخی از فعالان آن را نژادپرستانه خواندند و سعودی‌ها نیز نسبت به آن خشم گرفتند. در این راستا، عبدالرحمان مساعد، شاهزاده سعودی در پیامی توییتری در واکنش به اظهارات باسیل تمسخرآمیز نوشت، این خود لبنانی‌ها هستند که فشاری در زمینه کار در کشورشان ایجاد کرده‌اند و عکس این نیست و تعداد آنها نزدیک به ۲۰۰ هزار تن است.

 

به دنبال این امر، باسیل تلاش کرد توضیحاتی درباره توییتش بدهد، او در سخنرانی در بیروت گفت، بسیاری هستند که در تخریب روابط مهارت دارند و کسانی که افکار و نیت بدی در سر دارند، کلام یا معنی یا مقصود را تحریف می‌کنند در حالی که چنین نبوده است.

 

وی در خصوص هدفش از پیام توییتری مذکور گفت: لبنانی‌ها براساس نیازهای کشورها خارج از لبنان کار می‌کنند. هر کسی که با قوانین مخالفت می‌کند می‌خواهیم قانون در حق او اجرا شود و در راس این کشورها که باید قانون را اجرا کنند عربستان قرار دارد.

 

باسیل ادامه داد: ما در عربستان تعدادی اتباع داریم که باید منافعشان حفظ شود، وظیفه این افراد و ما این است که کشور و قوانین آن را محترم بشماریم. همه کشورها وظیفه دارند در فرصت‌های شغلی مردم خود را در اولویت قرار دهند. همه کشورها این اصل را اجرا می‌کنند اما لبنان از اجرای آن غافل است.

 

لبنان از بحران‌های اقتصادی و نرخ بیکاری بالا رنج می‌برد و آمارهای بانک بین‌المللی نشان می‌دهد که ۲۳ هزار لبنانی سالانه وارد بازار کار می‌شوند و اقتصاد این کشور نیاز دارد برای این افراد شش برابر میزان مشاغل کنونی اشتغال‌زایی کند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------