استعفای بی سر و صدای مقام ارشد اتمی آمریکا از پنتاگون



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,مقام ارشد اتمی آمریکا
یکی از مقام‌های غیرنظامی ارشد مسئول برنامه‌های دفاع بیولوژیک، شیمیایی و اتمی وزارت دفاع آمریکا بی سر و صدا سمتش را در اوایل آوریل سال جاری میلادی ترک گفت.

 به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، "گای رابرتز"، دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور برنامه‌های دفاع بیولوژیک، اتمی و شیمیایی سمتش را ترک گفت و به خیل عظیمی از افراد عالی رتبه دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیوست که از سال گذشته میلادی سمتشان را ترک گفته‌اند.

 

به گفته یکی از مقام‌های دفاعی آمریکا که خواست نامش فاش نشود، استعفای این فرد از پنتاگون دوم آوریل سال جاری میلادی اجرایی شد.

 

رابرتز یک روز پیش از آن استعفا کرد که قرار بود در مقابل کمیته فرعی خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا درباره برنامه‌ریزی‌ها، استراتژی‌ها و سیاستگذاری‌های پنتاگون برای مقابله با تسلیحات کشتار جمعی پاسخگو باشد و شهادت دهد.

 

به جای رابرتز، کریستین هسل، معاون وی در جلسه مجلس نمایندگان آمریکا حضور یافت و در آن زمان هیچ توضیحی برای این تغییر ارائه نشد.

 

مجله فارن پالسی روز پنجشنبه برای نخستین بار چنین گزارشی را درباره استعفای این فرد منتشر کرد.

 

رابرتز در ۳۰ نوامبر ۲۰۱۷ این سمت را برعهده گرفت و تا روز جمعه هم در فهرست کارمندان وزارت دفاع آمریکا در سمت دستیار وزیر دفاع در امور برنامه‌های بیولوژیک، اتمی و شیمیایی بود.

 

این سمت در وزارت دفاع در پی اعلام دولت آمریکا برای خروج از پیمان INF (نیروهای اتمی میان برد) در مرکز توجه ویژه قرار دارد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------