ترامپ: شاید هوادارانم بخواهند بیش از 2 دوره در کاخ سفید بمانم



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , ترامپ
ترامپ در یک توییت بار دیگر نسبت به حضور در کاخ سفید فراتر از 2 دوره 4 ساله ابراز تمایل کرد. 

به گزارش عصرایران به نقل از وب سایت "یو اس ای تودی"، ترامپ روز یکشنبه در یک توییت نوشت: "بعد از 6 سال دیگر و پس از اینکه آمریکا را عالی کردیم (شعار انتخاباتی ترامپ) و من کاخ سفید زیبا را ترک کردم (فکر نمی‌کنید هواداران ممکن است تقاضا کنند که من در قدرت بمانم و عظمت آمریکا را حفظ کنم.)

 

ترامپ این توییت را در آستانه اعلام رسمی حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا نوشته است. ترامپ قرار است روز سه شنبه (فردا) به طور رسمی نامزدی خود را برای انتخابات اعلام کند.

 

گفتنی است پیشتر نیز ترامپ (در مارس سال 2018) نسبت به طولانی‌تر کردن مدت حضورش در کاخ سفید با تمجید از اقدام رییس جمهوری چین برای طولانی‌تر کردن دوره حضورش در قدرت، ابزار تمایل کرده بود.

 

بر اساس ماده 22 متمم قانون اساسی ایالات متحده آمریکا دوران هر رییس جمهوری در کاخ سفید به 2 دوره 4 ساله محدود شده است. تنها رییس جمهوری آمریکا که بیش از 2 دوره در قدرت بود "فرانکلین دلانو روزولت" بود که در میانه دوره چهارم ریاست جمهور‌ی خود درگذشت.

 

پس از مرگ روزولت کنگره آمریکا متمم 22 قانون اساسی را از تصویب گذراند و دوره قانونی ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا را محدود ساخت.

 

15 پرونده ترامپ در حال رسیدگی

ترامپ در حالی از تمایل خود برای باقی ماندن در قدرت حتی بیش از دوره قانونی 8 ساله سخن می‌گوید که او هم اینک در بیش از 10 ایالت آمریکا 15 پرونده مفتوح درباره تخلفات مختلف دارد که از سوی 9 آژانس فدرال، دولتی و شهری ایالات متحده آمریکا در دو عنوان اتهامی جنایی و مدنی در حال رسیدگی است.

 

برای مثال در ایالت کالیفرنیا بازرسان در حال تحقیق درباره 100 میلیون دلار اهدایی بابت مراسم تحلیف ترامپ هستند و در ایالت نیوجرسی بازرسان درباره پرونده نحوه رفتار با کارکنان یک مرکز مرتبط با ترامپ در حال تحقیق هستند. در ایالت نیویورک هم عملکرد یک بنیاد منحل شده ترامپ زیر ذره‌بین بازرسان است.

 

برخی ناظران انتخابات آمریکا معتقدند ترامپ نه تنها ابایی از طرح شدن این پرونده‌ها ندارد بلکه احتمالا تلاش خواهد کرد وجود این پرونده‌ها را در قالب مظلوم‌نمایی به عنوان یک استراتژی انتخاباتی مورد استفاده قرار داده و هواداران خود را تهییج کند. او به احتمال زیاد خواهد گفت پشت این پرونده‌ها مخالفان دموکرات و رسانه های حامی آنها قرار دارند که به لحاظ سیاسی با او مخالف‌اند و سعی در پرونده‌سازی برای او دارند.

 

گفتنی است غالب پرونده‌های در دست بررسی ترامپ در ایالت‌های آبی آمریکا ( ایالت‌هایی که به  طور سنتی به حزب دموکرات رای می‌دهند) است.

 

این پرونده‌ها درباره نحوه عملکرد و تخلفات احتمالی در فعالیت‌های مالی و مالیاتی شخص ترامپ، کمیته تحلیف ترامپ، کسب و کار ترامپ،کمپین انتخاباتی او و خیریه ترامپ است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------