آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

آمریکا: نمی‌خواهیم فقط ما مسئول محافظت از نفتکش‌ها در خلیج فارس باشیم



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,نفتکش‌ها
یک مقام ارشد دولت آمریکا با یادآوری اینکه این کشور وابستگی کمتری به عرضه نفت از منطقه دارد گفت واشنگتن نمی‌خواهد به تنهایی مسئولیت محافظت از نفتکش‌ها در خلیج فارس را به عهده بگیرد. 

 به گزارش فارس، دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با خاطرنشان کردن اینکه آمریکا وابستگی کمتری به عرضه نفت از منطقه دارد تأکید کرده نمی‌خواهد به تنهایی مسئولیت محافظت از نفتکش‌ها در خلیج فارس را به عهده بگیرد. 

 

به نوشته روزنامه وال‌استریت‌ژورنال، «پائول سلوا»، معاون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز سه‌شنبه تصریح کرد دولت ترامپ قصد ندارد مأموریتی که دولت «رونالد ریگان» در دهه ۱۹۸۰ برای محافظت از نفتکش‌های کویت به عهده گرفت را تکرار کند. در آن زمان، آمریکا از این نفتکش‌ها خواست با پرچم آمریکا تردد کنند.

 

سلوا گفت: «اگر ما این مسئله را یک مأموریت صرفاً آمریکایی فرض کنیم، آن وقت کشورهایی که از انتقال نفت از طریق تنگه هرمز و خلیج فارس منتفع می‌شوند هیچ مسئولیتی را در ازای دستاورد اقتصادی که دارند به عهده نخواهند گرفت.» 

 

مقام آمریکایی خاطرنشان کرد حجم زیادی از نفت خلیج فارس به چندین کشور در منطقه آسیا می‌رود. او از این کشورها خواست در تأمین امنیت تردد نفتکش‌ها قبول مسئولیت کنند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------