سنای آمریکا به‌زودی لغو فروش سلاح به عربستان را به رای‌ می‌گذارد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,فروش سلاح به عربستان
سناتورهای آمریکایی در حال هموار کردن مسیر برای بلوکه کردن توافق تسلحاتی رئیس‌جمهوری آمریکا با عربستان در روزهای آتی هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، رهبری سنای آمریکا و حامیان متوقف شدن این فروش تسلیحاتی، درباره چگونگی و زمان ارائه قطعنامه‌های خودشان علیه این اقدام در صحن سنا مشغول رایزنی هستند. بدون انجام توافق، هر کدام از قطعنامه‌ها تا ۱۰ ساعت از زمان سنا را می‌گیرد.

 

سناتورهای آمریکایی از بندی در "قانون کنترل صادرات تسلیحات" استفاده می‌کنند تا مانع انجام ۲۲ توافق فروش شوند، آن هم از طریق یک اکثریت ساده. ترامپ ماه گذشته با استفاده از یک حکم اضطراری کنگره را دور زد تا فروش هشت میلیارد دلاری تسلیحات را بدون تایید کنگره جلو ببرد. با توجه به اینکه انتظار می‌رود چهار جمهوری‌خواه به جمع ۴۷ دموکرات مخالف این اقدام ملحق شوند، انتظار می‌رود سنای آمریکا آرای کافی برای متوقف کردن این فروش‌های تسلیحاتی را داشته باشد. اما انتظار می‌رود ترامپ در واکنش به آن از حق وتو استفاده کند.

 

سناتور کریس مورفی دموکرات گفت، آنها تلاش دارند طی روزهای آینده رای‌گیری انجام دهند. قانونگذاران آمریکایی بازه زمانی ۳۰ روزه را برای انجام اقداماتشان، پیش از شروع تعطیلات در چهارم ژوئیه در نظر گرفتند. سناتور باب منندز دموکرات در صحن سنای آمریکا گفت: این قطعنامه‌ای که من تدوین کردم پیشنهاد فروش مهمات هدایت‌شونده به پادشاهی سعودی، تسلیحاتی که آنها می‌توانند برای کشتار شمار نامعلومی از غیرنظامیان بیگناه در کمپین خودشان در یمن استفاده کنند، متوقف می‌کند.

 

این ۲۲ قرارداد فروش همچنین انتقال تسلیحات به امارات و اردن را هم شامل می‌شود و مواردی نظیر بمب‌های هدایت‌شونده نقطه‌زن، موشک‌های پاتریوت، خمپاره، پهپاد، قطعات جنگنده و سایر حمایت‌های نظامی را در بر می‌گیرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------