آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

۲۲ کشته در حمله به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در سوریه

حمله گروه های تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در مرکز سوریه ۲۲ کشته برجای گذاشته است. به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری…

نیویورک تایمز: طرح کوشنر در خاورمیانه رؤیای پریشانی بیش نیست



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , کوشنر
نشریه آمریکایی «نیویورک تایمز» با انتشار یادداشتی در خصوص کنفرانس منامه بحرین که روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته (چهارم و پنجم تیرماه) برگزار شد، نوشت: طرح «جرد کوشنر» داماد و مشاور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا، رؤیایی آشفته و پریشان بیش نیست و به واقعیت هیچ ارتباطی ندارد. 

در این یادداشت با عنوان «طرح کوشنر برای توسعه در خاورمیانه»، آمده است: رژیم صهیونیستی بر اقتصاد اراضی فلسطینی سلطه دارد و این به آن معناست که هیچیک از طرح‌ها و پیشنهادهای مطرح شده در کنفرانس منامه بدون موافقت تل آویو محقق نخواهد شد.

 

در ادامه این یادداشت تاکید شده، پیشنهادهای مطرح شده در این کنفرانس، رؤیایی بزرگ و دست نیافتنی است که به واقعیت ارتباطی ندارد.

 

کوشنر سه شنبه گذشته (۴ تیرماه) در سخنرانی خود در «نشست منامه» با این ادعای پوشالی که سرمایه گذاری پیش شرط پایان درگیری‌ها است، از توطئه اقتصادی ۵۰ میلیارد دلاری در قالب طرح «معامله قرن» پرده برداشت.

 

نیویورک تایمز، غیر واقعی بودن طرح کوشنر را به تصویر می‌کشد و می‌نویسد: این طرح هیچ خواسته‌ای از رژیم صهیونیستی و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم مطرح نکرده است.

 

این روزنامه نوشت: آنچه بیش از هر چیز، فاصله داشتن طرح کوشنر از منطق و واقعیت را نشان می‌دهد آن است که این کنفرانس پس از آن برگزار می‌شود که دولت ترامپ بودجه برنامه‌هایی را قطع کرد که حامی آموزش و بهداشت فلسطینی‌ها بود.

 

اشاره این نشریه آمریکایی به قطع کمک‌های آمریکا به آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در سال گذشته میلادی است.

 

واشنگتن که همه ساله ۳۶۰ میلیون دلار به آنروا کمک مالی می‌کرد، از اول سپتامبر ۲۰۱۷ (۱۰ شهریور ۹۶) این کمک مالی را به طور کامل قطع کرد تا بیش از پنج میلیون فلسطینی آواره از کمک‌های این آژانس امداد رسانی محروم شوند.

 

رهبران و گروه‌های مختلف فلسطینی، از ششم نوامبر سال ۲۰۱۷ (۱۵ آبان ۹۶)و اعلام به رسمیت شناخته شدن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط کاخ سفید و پس از آن در ۱۴ می ۲۰۱۸ (۲۴ اردیبهشت ۹۷) و انتقال سفارت ایالات متحده از تل آویو به قدس، هیچیک از طرح‌های واشنگتن برای صلح در سرزمین‌های اشغالی را به رسمیت نمی‌شناسند و بر این باورند که ترامپ به صورت یکجانبه حامی منافع رژیم نامشروع تل آویو است.

 

 ایرنا  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------