آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

دیدار ترامپ و کیم در خاک کره شمالی (+تصاویر)



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , دیدار کیم و ترامپ
رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی بار دیگر با یکدیگر دیدار کردند.  

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در منطقه غیرنظامی شده در مرز بین دو کره با یکدیگر دیدار کردند.

 

ترامپ اولین رئیس جمهور آمریکاست که در خاک کره شمالی با رهبر این کشور دیدار می‌کند.

 

سومین دیدار کیم و ترامپ| ورود یک رئیس جمهور آمریکا برای اولین بار به خاک کره شمالی

 

ترامپ با عبور از خط مرزی کره جنوبی به کره شمالی، به اولین رئیس جمهور تاریخ آمریکا تبدیل شد که وارد خاک کره شمالی میشود. 

 

 «ایوانکا ترامپ» دختر و مشاور ترامپ و «جرد کوشنر» داماد ترامپ نیز او را در این دیدار همراهی می‌کردند.

 

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , دیدار کیم و ترامپ

 

آن‌ها در حالی صبح یک‌شنبه به‌وسیله یک فروند بالگرد وارد منطقه شدند که پیش‌تر «دونالد ریگان»، «جرج دبلیو بوش» و «باراک اوباما» رؤسای جمهور پیشین آمریکا با تدابیر شدید امنیتی از آن دیدار کرده بودند.

 

دونالد ترامپ با گام برداشتن به سوی خاک کره‌شمالی با کیم جونگ اون دست داد و خوش و بش کرد و سپس به همراه کیم از خط مرزی نمادین میان دو کشور عبور کرد. ترامپ اولین رئیس جمهور آمریکا است که وارد خاک کره شمالی شده است.

 

ترامپ پس از دست دادن با کیم و گام برداشتن دو رهبر به سمت خاک کره‌شمالی به خبرنگاران گفت: «می‌خواهم بگویم این افتخاری است که نصیب من شد. عبور از این خط افتخار بزرگی است، پیشرفت بزرگی است، دوستی بزرگی ایجاد شده است..»

 

ترامپ از کیم برای حضور یافتن در این ملاقات تشکر کرد و گفت: «ما از روز اولی که ملاقات کردیم از یکدیگر خوشمان آمد و این بسیار مهم است».

 

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , دیدار کیم و ترامپ

هنگامی که خبرنگاری از رهبر کره‌شمالی پرسید چه زمانی به آمریکا سفر می‌کند ترامپ پاسخ داد: «همین حالا از او دعوت می کنم»..

 

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی نیز گفت: در حال حرکت به سوی پایان دادن گذشته تاسف‌بار بین دو کره هستیم. 

 

در ادامه کیم از ترامپ خواست تا از روابط خوب بین آن‌دو برای ایجاد خبرهای بهتر استفاده کند.

 

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , دیدار کیم و ترامپ

 

ترامپ افزود: همان‌طور که آقای کیم گفت  اینلحظه‌ای تاریخی بود..ما روابط بسیار خوبی ایجاد کردیم، قبل از آنکه من رئیس‌جمهور شوم شرایط برای کره جنوبی، کره شمالی ژاپن و همه جهان بسیار خطرناک بود. از بودن در کنار کیم لذت می‌برم و متشکرم.

 

برخی خبرنگاران حاضر در محل میگویند که کل دیدار در حدود ده دقیقه طول کشیده است.

 

خبرنگارانی که می‌خواستند برای تهیه گزارش وارد اتاق برگزاری دیدار شوند با محدودیت‌هایی مواجه بودند و آنچه از تصاویر مشخص بود، برخی موفق به پوشش خبری نشدند.

 

ترامپ در ادامه گفت: «هنگامی که رئیس جمهور آمریکا شدم، رویارویی بسیار بسیار بزرگی وجود داشت و اکنون رویارویی کمتر شده است. این افتخاری برای من و رهبر [کیم] است».

 

با ورود دو رهبر به خاک کره‌شمالی، کیم جونگ اون به خبرنگاران گفت: «رئیس‌جمهور همین حالا وارد [کره شمالی] شد و اولین رئیس‌جمهور آمریکاش د که از کشور ما دیدار می‌کند. این ابراز اشتیاق او برای از بین بردن خشونت‌های گذشته و باز کردن راهی برای آینده جدید است».

 

ترامپ در ادامه سخنان کیم گفت: «این برای من افتخاری است. انتظارش را نداشتم. گام برداشتن بر روی خط [مرزی] افتخار بزرگی بود. پیشرفت بزرگی حاصل شد و این یک دوستی عالی است. این بیانیه‌ای کوتاه بود. بنابراین می‌خواهم از شما تشکر کنم». سپس ترامپ به سوی کیم چرخید و گفت: «قرار است برویم و برای مدتی صحبت کنیم. چیزهای مثبت زیادی در حال اتفاق افتادن هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------