هشدار سرپرست سابق سیا: رفتار ترامپ با کره شمالی باعث تضعیف سازوکار تحریم می‌شود



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,مقام سابق سازمان سیا
مقام سابق سازمان سیا طی هشداری به دیپلماسی "غیرمعمول" ترامپ در گفتگو با کره شمالی، اعلام کرده است که "ما برای این موضوع، تاوان پس می‌دهیم".

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری هیل، مایکل مورل، سرپرست سابق سازمان سیا در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرده است که سیاست ترامپ در قبال کره شمالی، به کیم جونگ اون، رهبر این کشور مشروعیت بزرگی در داخل و خارج می‌بخشد و هزینه زیادی در پی دارد.

 

این تحلیلگر طی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ و در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما، سرپرست سازمان سیا بوده است. وی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، از هیلاری کلینتون حمایت کرده بود.

 

او در ادامه اظهار داشت: "دیپلماسی ترامپ باعث تضعیف سازوکار تحریم‌ها خواهد شد؛ کشورهای دیگر که کره را تحریم کرده‌اند، خواهند گفت که آمریکا و کره شمالی کنار آمده‌اند و نیازی به اهمیت دادن به تحریم‌ها توسط شرکت‌های ما نیست".

 

با این وجود، وی ادامه مذاکرات آمریکا و کره شمالی را "خوب و مهم" عنوان کرد و بیان داشت که مذاکره، تنها راه‌حل مناقشات دو کشور است.

 

این اظهارات پس از دیدار تاریخی دیروز (یکشنبه) ترامپ و اون بیان شد. بعدتر ترامپ اعلام کرد که مذاکرات هسته‌ای دو کشور از سر گرفته می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------