بلومبرگ: آنکارا در صورت عدم دستیابی به اف۳۵، خرید جنگنده‌های روس را بررسی می‌کند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
منابع آگاه در ترکیه اعلام کردند، آنکارا در صورتی که جنگنده‌های اف۳۵ آمریکایی را دریافت نکند، امکان خرید جنگنده‌های روسیه را بررسی می‌کند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، یکی از منابع ترکیه گفت،‌ اگر ترکیه از برنامه اف ۳۵ کنار گذاشته شود، به دنبال جایگزین‌هایی از جمله جنگنده‌های روسیه خواهد بود تا اینکه جنگنده‌ها و موشک‌های بالستیک ساخت داخل را طراحی ‌کند.

 

پنتاگون پیش از این اعلام کرده بود، اگر ترکیه فرایند خرید سامانه‌های موشکی اس۴۰۰ از روسیه را تکمیل کند، به جنگنده‌های نسل پنجم اف ۳۵ دست نخواهد یافت. واشنگتن همچنین به تحریم ترکیه در صورت خرید این سامانه‌ها نیز گریزی زده بود. آمریکا بر این باور است که روسیه می‌تواند از طریق این سامانه‌ها اطلاعات جدیدی از جنگنده‌های اف ۳۵ به دست آورد.

 

مسؤولان ترکیه که خواستند نامشان فاش نشود، به بلومبرگ گفتند، آنکارا عملکرد سامانه‌های موشکی اس۴۰۰ را بهتر از پاتریوت آمریکا می‌داند و معتقد است موشک‌های روسی می‌توانند از آنکارا و استانبول حفاظت کنند.

 

آنها تصریح کردند،‌ ترکیه در انتظار تحریم‌های احتمالی از سوی واشنگتن است و قطعات تجهیزات نظامی آمریکایی که نیروهای مسلح ترکیه از آنها استفاده می‌کنند را خریداری کرده است.

 

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه هم پیشتر گفته بود، کشورش سامانه‌های موشکی روسیه را ظرف ۱۰ روز تحویل می‌گیرد. وی ابراز اطمینان کرد که ترکیه اختلاف موجود با آمریکا پیرامون خرید این سامانه‌ها را بدون هیچ مشکلی پشت سر بگذارد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------