کره شمالی دانشجوی استرالیایی بازداشت شده را آزاد کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
نخست‌وزیر استرالیا امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، یک دانشجوی استرالیایی که در کره شمالی بازداشت بود، آزاد شده و در امنیت کامل پیونگ‌یانگ را ترک کرده است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، الک سیگلی ۲۹ ساله که در یکی از دانشگاه‌های پیونگ یانگ مشغول تحصیل بود از ۲۵ ژوئن ماه جاری ناپدید شد. نگرانی‌ها زمانی به وجود آمد که فعالیت عادی وی در رسانه‌های اجتماعی به طور کامل قطع شد.

 

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا ضمن تأیید آزادی سیگلی در جلسه پارلمان، گفت: مقامات سوئد در تضمین آزادی این دانشجو کمک کردند.

 

وی افزود: این نتیجه بیانگر ارزش تلاش‌های محتاطانه و اقدامات پشت پرده مقامات در حل پرونده‌های پیچیده و حساس کنسولی همزمان با همکاری نزدیک با دیگر دولت‌هاست.

 

موریسون جزئیاتی را از علت بازداشت این دانشجوی استرالیایی که به زبان کره‌ای تسلط دارد، مطرح نکرد.

 

استرالیا سفارت خانه در کره شمالی ندارد و ارتباط محدود دیپلماتیک استرالیا با این کشور از طرق سفارت سوئد صورت می‌گیرد.

 

پدر سیگلی به خبرنگاران گفت که پسرش به زودی نزد همسرش بازمی‌گردد.

 

وی افزود: ما به شدت خوشحالیم که الک صحیح و سالم در پکن است. اگرچه تماس تلفنی من با پسرم قطع شد اما الک از وضعیت روحی خوبی برخوردار بود و در سفارت استرالیا در پکن حضور داشت.

 

یکی از منابع دولت استرالیا آگاه به جزئیات این موضوع تأیید کرد که سیگلی به زودی از پکن به توکیو خواهد رفت چرا که سیکلی با یک زن ژاپنی ازدواج کرده است.

 

الک سیگلی سال گذشته برای تحصیل در رشته ادبیات کره‌ای در مقطع کارشناسی ارشد به کره شمالی رفت.

 

وی همچنین دفتری را در این کشور اداره می‌کرد که فعالیت آن شامل اجرای تورهای برای توریست‌های خارجی بود که قصد دیدن کره شمالی را دارند.

 

تا پیش از این هم چندین شهروند خارجی در کره شمالی بازداشت شده‌اند. بازداشت برخی از آنها به دلیل ورود غیرقانونی یا به علت اتهامی که مقامات کره شمالی آن را جاسوسی و یا اقدامات خصمانه علیه دولت می‌خوانند، بوده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------