آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

ساختمان بانک مرکزی اروپا تخلیه شد



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,بانک مرکزی اروپا
نگرانی از وجود یک بمب بزرگ منفجر نشده به وزن ۵۰۰ کیلوگرم در ساختمان همجوار بانک مرکزی اروپا به تخلیه ساختمان این بانک و ساختمان‌های همجوار منجر شد.

 به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، امروز یکشنبه به دنبال کشف این بمب که از جنگ جهانی دوم به جا مانده است، دستور تخلیه این بانک و ساکنان منطقه مقر این بانک صادر شد.

 

بلومبرگ گزارش داد، این سازمان مالی منطقه یورو به همراه ساختمان‌های تجاری و ساکنان آن در محله اوستند شهر فرانکفورت آلمان به دلیل دستور تخلیه این بمب در روز یکشنبه تعطیل شد.

 

کشف بمب‌های منفجر نشده در امکان عمومی آلمان امری متعارف است و این امر به ویژه در رابطه با فرانکفورت و با توجه به رونق ساخت و ساز در این شهر به شکل فزاینده رایج بوده است. دو سال قبل نیز دستور تخلیه ۶۰ هزار نفر در عملیات خنثی سازی مشابهی در این منطقه صادر شد.

 

مقام‌های شهر فرانکفورت به کارکنان وساکنانی که تا محل کشف این بمب یک کیلومتر فاصله دارند دستور داده اند که این منطقه را ترک کنند.

 

تا پایان سال گذشته میلادی، ذخایر طلای این بانک به ارزش ۱۸.۲ میلیارد یورو برآورد شد اما هیچیک از این دارایی‌ها در مقر این بانک نگهداری نمی‌شوند بلکه در پایتخت‌هایی همچون لندن، پاریس، لیسبون، نیویورک و رم ذخیره شده اند. در نتیجه این تعطیلی همچنین منطقه یورو از فعالیت خدماتی خود همچون سیستم پرداخت‌ها محروم نخواهد شد.

 

سخنگوی بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که عملیات این بانک در نتیجه این تخلیه مختل نخواهد شد و اقدامات لازم رأی خدمت رسانی در صورت لزوم انجام شده است.

  

 

 ایرنا  

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------