حکم قاضی آمریکایی در پرونده مداخله روسیه علیه دولت



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ
یک قاضی فدرال در واشنگتن حکم داد، ایالات متحده اظهارات در مورد یک شرکت مشاوره‌ای در روسیه را که به دخالت در انتخابات ۲۰۱۶ محکوم شده است، محدود کند اما دولت را برای مداخله در فرایندهای دادگاه یا امتناع از تبعیت از حکم دادگاه متهم ندانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری بلومبرگ، دبنی فردریش، قاضی منطقه‌ای آمریکا در حکم مورخ اول ژوئیه به دولت آمریکا هشدار داد: نقض‌های آتی از این حکم منجر به طیقی از تحریم‌های بالقوه می‌شود و از تذکر تا محرومیت از شغل را در بر می‌گیرد.

 

شرکت "مدیریت و مشورت کنکورد با مسوولیت محدود" که تحت مدیریت مردی نزدیک به یوجنی پریگوژین است که به عنوان سرآشپز پوتین هم شناخته می‌شود، به حمایت مالی چندین میلیون دلاری با استفاده از اسامی و حساب‌های کاربری غلط در شبکه‌های اجتماعی برای ارتقای جایگاه دونالد ترامپ به عنوان نامزد انتخابات ۲۰۱۶ متهم شد. این شرکت از این قاضی درخواست کرده بود تا دولت آمریکا را بابت بیان اظهارات زیان‌بار متهم بداند.

 

قاضی فردریش اعلام کرد، اظهارات ویلیام بار، دادستان کل آمریکا که آنچه را که کیفرخواست اظهار نکرده بود "تایید" کرد، مبنی بر اینکه کنکورد و فعالیت‌های آن "توسط دولت روسیه" مورد حمایت قرار گرفته‌اند، از اصول تخطی کرده است.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------