واکنش پامپئو به مذاکرات کره شمالی



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , پامپئو
وزیر خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرده است که مذاکرات بین واشنگتن و پیونگ یانگ کمی خلاقانه تر ادامه یابد. 

به گزارش  تسنیم به نقل از رویترز، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت: امیدوارم هم کره شمالی و هم ایالات متحده در دور جدید مذاکرات با هدف پایان دادن به برنامه تسلیحات هسته ای پیونگ یانگ، کمی خلاق تر باشند.

 

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه رادیویی اشاره‌ای به زمان از سرگیری مذاکرات بین مقام های واشنگتن و پیونگ یانگ نکرده است. وی در پایان ژوئن گفته بود که این مذاکرات احتمالا در ماه جولای برگزار خواهد شد.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ماه گذشته با یکدیگر دیدار کردند و در جریان این نشست دو طرف توافق کردند تا مذاکرات در سطح کارگروه ها مجددا از سر گرفته شود.

 

ترامپ و کیم تاکنون 3 بار با یکدیگر دیدار کرده‌اند. مذاکرات هانوی در ماه فوریه بدون دستیابی به توافق نهایی با شکست روبرو شده است. آمریکا خواستار خلع سلاح کامل هسته‌ای کره شمالی است ولی کره شمالی در ابتدا خواستار لغو کلیه تحریم ها است.

 

پامپئو اظهار داشت: امیدوارم کره شمالی با ایده هایی که در ابتدا نداشتند، این بار به میز مذاکره بازگردد. امیدواریم ما نیز بتوانیم در این مذاکرات کمی خلاق تر باشیم. البته ماموریت رئیس جمهور آمریکا تغییر نکرده است: خلع سلاح کامل هسته‌ای کره شمالی به روشی که ما بتوانیم آن را راستی آزمایی کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------