آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

موافقت ملک سلمان با میزبانی عربستان از نیروهای آمریکایی



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ملک سلمان
یک منبع مسؤول در وزارت دفاع عربستان اعلام کرد، براساس همکاری مشترک بین عربستان و آمریکا و تمایل دو کشور به "حفظ امنیت منطقه و ثبات آن" پادشاه سعودی با حضور نیروهای آمریکایی در این کشور موافقت کرد. 

به گزارش ایسنا، به گفته این مقام مسؤول، ملک سلمان، پادشاه عربستان به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور با میزبانی کشورش از نیروهای آمریکایی به جهت ارتقای سطح عملیات مشترک در دفاع از "امنیت منطقه، ثبات و تضمین صلح در آن" موافقت کرد.

 

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) به نقل از این منبع، اما تعداد دقیق نیروهایی که به عربستان اعزام می‌شوند را مشخص نکرد.

 

این در حالی است که شبکه سی‌ان‌ان روز پنج‌شنبه اعلام کرد،‌ ۵۰۰ نیروی آمریکایی به پایگاه ملک سلطان در شرق ریاض اعزام می‌شوند.

 

شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا به نقل از دو مقام دفاعی نقل کرد، با وجود آمادگی‌ها برای استقبال از آتشبارهای سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت و توسعه باند هواپیماها در حال حاضر تعداد محدودی نیرو در منطقه هستند.

 

وزارت دفاع آمریکا نیز امروز (شنبه) گفت: استقبال از نیروهای ما در عربستان بازدارندگی بیشتر و تقویت توان ما برای حمایت از منافع‌مان را به همراه دارد.

 

این وزارتخانه افزود: مارک اسپر، جانشین وزیر دفاع اجازه اعزام نیرو و منابع آمریکایی را به عربستان صادر کرد، این گامی برای مقابله با تهدیدات "واقعی" در منطقه است.

 

فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا نیز در کنفرانسی خبری در پایگاه هوایی ملک سلطان در منطقه الخرج در شرق ریاض تاکید کرد: آمریکا با قدرت با شرکای خود در آب‌های منطقه‌ای خلیج فارس همکاری می‌کند.

 

مقامات آمریکایی ۲۶ اوت ۲۰۰۳ پایگاه هوایی سلطان را در مراسم تودیعی که در آن پایان حضور نظامی آمریکا در عربستان به طور رسمی اعلام شد، تحویل همتایان سعودی‌شان دادند.

 

این پایگاه نقشی اساسی در استراتژی واشنگتن در منطقه دارد زیرا در بعضا شامل بیش از ۶۰ هزار نظامی آمریکایی بوده است.

 

بعد از بیش از ۱۶ سال غیبت در سایه تنش با ایران، آمریکا از بازگشت نیروهای خود به ریاض از واشنگتن قبل از اعلام آن از ریاض خبر می‌دهد.

 

منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز که گذرگاه انتقال دریایی یک سوم نفت خام جهانی از بیش از دو ماه پیش شاهد تنش بین ایران و آمریکاست که این باعث تقویت حضور نظامی این کشور در منطقه شده است.

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------