مولر: گزارش تحقیق درباره دخالت روسیه هرگز ترامپ را مبری نکرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,رابرت مولر
رابرت مولر که تا چندی پیش بازرس ویژه درباره پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا بود، برای ادای توضیحات راجع به تحقیقاتش، در مجلس نمایندگان حاضر شد. 

به گزارش ایسنا، رابرت مولر در جلسه‌ای پنج ساعته به پرسش‌های اعضای کمیته‌های اطلاعاتی و قضایی، درباره گزارش خود پاسخ داد. او پیش‌تر گفته بود، حرفی بیشتر از آنچه در گزارش خود آورده، ندارد.

 

او در این گزارش به دست‌کم ۱۱ مورد اشاره کرده بود که می‌تواند نشانه ممانعت از اجرای قانون توسط ترامپ باشد. با این حال مولر قبلا توضیح داده بود که گزینه اعلام جرم علیه رئیس‌جمهوری ایالات متحده را در اختیار نداشته است.

 

شماری از مخالفان دونالد ترامپ در کنگره، با استناد به این موارد خواهان استیضاح او به اتهام ممانعت از اجرای قانون هستند اما جمهوری‌خواهان و ترامپ بارها تأکید کرده‌اند که این پرونده مختومه شده و رئیس‌جمهوری بی‌گناه است.

 

با این حال، بازرس ویژه پرونده دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باز هم اعلام کرد، گزارش نهایی تحقیقات در این زمینه هرگز رئیس‌جمهوری آمریکا را از اتهامات وارده مبری نکرده است. ترامپ متهم شده که بر سر راه دستگاه قضایی این کشور برای رسیدگی به این پرونده مانع‌تراشی کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری‌ آلمان، رابرت مولر در جلسه پرسش و پاسخ مجلس نمایندگان آمریکا چند بار به این سوال که آیا گزارش نهایی تحقیقات او و تیمش در این زمینه ترامپ را کاملا از اتهامات وارده مبری می‌کند، پاسخ منفی داد و گفت: این را گزارش می‌گوید.

 

مولر دو سال تمام به عنوان بازرس ویژه درباره تبانی احتمالی تیم انتخاباتی دونالد ترامپ با روس‌ها و ظن دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا تحقیق کرد. این تحقیق هم‌چنین شامل این نیز می‌شد که آیا ترامپ پس از ورود به کاخ سفید در برابر تحقیقات قضایی مانع‌تراشی کرده است یا نه؟

 

در پایان ماه مارس ۲۰۱۹ مولر گزارش نهایی این تحقیقات را ارائه داد. بخش‌هایی از این گزارش انتشار علنی نیافت. ترامپ از آن زمان به دفعات گفت، این گزارش او را از همه اتهام‌ها مبری کرده است.

 

در گزارش تیم رابرت مولر مواردی از تلاش ترامپ برای اعمال نفوذ بر تحقیقات فهرست شده بود.

 

در گزارش آمده است: در حالی که این گزارش به این نتیجه منتهی نمی‌شود که رئیس‌جمهوری عملی مجرمانه مرتکب شده، او را از تبرئه نیز نمی‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------