رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا: ترامپ باید استیضاح شود



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ
رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا شخصا معتقد است دونالد ترامپ "کاملا مستحق" استیضاح است. او می‌گوید: رئیس‌جمهوری آمریکا به هر طریقی که توانسته قوانین را نقض کرده است. 

به گزارش ایسنا، جرالد نادلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: عقیده شخصی من این است که ترامپ قویا لایق استیضاح است. او جرایم قابل استیضاح زیادی مرتکب شده است. او به هر طریق ممکن قوانین را نقض کرده است.

 

نادلر پیشتر گفته بود گزارش رابرت مولر، بازرس سابق شورای ویژه تحقیقات "شواهد بسیار مهمی" ارائه می‌کند که طبق آن ترامپ در "جرایم سنگین و خطاکاری" که جرمی قابل استیضاح است، گناهکار شناخته می‌شود. اما این مقام روز یکشنبه حرفی از آغاز روند استیضاح علیه ترامپ نزد. به گفته نادلر، کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا به "شواهد بیشتری" نیاز دارد تا مشخص کند آیا می‌شود اولین گام در مسیر طولانی استیضاح را برداشت یا خیر.

 

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا جمعه اعلام کرد، در صدد دستیابی به اسناد هیات منصفه عالی از گزارش مولر در یک دادگاه فدرال است. به گفته این کمیته، آنها به اطلاعات بیشتری برای تحقیق از رئیس‌جمهوری آمریکا نیاز دارند. این کیفرخواست در آستانه شهادت مولر در کنگره مطرح شد؛ شهادتی که به گفته دموکرات‌های حامی استیضاح علنا رفتار مجرمانه ترامپ را تشریح کرد.

 

نادلر به سی‌ان‌ان گفت، با وجود اینکه کمتر از نیمی از دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از استیضاح حمایت می‌کنند، شهادت رابرت مولر "نقطه عطفی" برای این کشور است و هر چه مدارک بیشتری رو شود، آمریکایی‌ها به "عمق فاجعه" پی می‌برند.  

 

او همچنین با اظهارنظر جکی اسپیر،‌ از دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر اینکه اگر دموکرات‌ها تا اول سپتامبر برای استیضاح کاری انجام ندهند این موضوع باید بسته شود، مخالفت کرد. نادلر گفت: ما باید این کار را انجام دهیم، جدول زمانی هر چه می‌خواهد باشد. الان هم این کار را می‌کنیم. ما تحقیقاتی درباره این جرایم ادعایی متفاوت داریم و اینکه آیا رئیس‌جمهوری آمریکا سوگندش را نقض کرده است یا خیر.

 

جرالد نادلر همچنین به شبکه خبری ای‌بی‌سی گفت، شهادت مولر در کنگره دروغی که ترامپ و دادستان کل آمریکا به مردم گفته‌اند، می‌شکند و به طور بالقوه مسیر برای استیضاح باز می‌شود. با این حال سخنان نادلر بدین معنا نیست که به زودی تلاشی برای عزل ترامپ آغاز می‌شود.

 

آدام شف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا هم گفته است: با توجه به قانون و قانون اساسی، جایی که اکنون قرار گرفته‌ایم، دقیقا می‌تواند به عنوان مقدمه یک فرایند قضایی در نظر گرفته شود.    

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------