آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

پنتاگون: با خروج از INF موشک‌های جدیدی را توسعه می‌دهیم



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,وزارت دفاع آمریکا
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد با خروج واشنگتن از پیمان منع گسترش موشک‌های میان‌برد هسته‌ای، این کشور موشک‌های جدیدی را توسعه خواهد داد. 

به گزارش فارس، پنتاگون روز جمعه اعلام کرد که با خروج از پیمان منع گسترش موشک‌های میان‌برد هسته‌ای، آمریکا موشک‌های جدیدی را توسعه خواهد داد.

 

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «پنتاگون اعلام می‌کند که آمریکا قصد دارد تا موشک‌های متعارفی را که پیشتر تحت پیمان منع گسترش موشک‌های میان‌برد هسته‌ای منع شده بود را از روز خروج از این پیمان، توسعه دهد.»

 

در این بیانیه آمده است: «هم اکنون که ما خارج شده‌ایم، وزارت دفاع به صورت کامل توسعه این گونه موشک‌های متعارف را پیگیری می‌کند.»

 

پیشتر وزارت امور خارجه روسیه  با هشدار در این باره که خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد اشتباه بزرگی است، اعلام کرد: این اقدام پس از تلاش‌های متعمدانه واشنگتن در راستای تضعیف این توافقنامه بوده که دستاویزی برای نابودی این توافق بوجود آورد. 

 

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های زمین‌پایه میان‌برد (۱۰۰۰ - ۵۰۰۰ کیلومتر) و کوتاه‌بردتر (۱۰۰-۵۰۰ کیلومتر) منع می‌کند. این پیمان در دهه هشتاد میلادی و در دوران ریاست‌جمهوری «رونالد ریگان» و «میخائیل گورباچف» روسای جمهوری وقت آمریکا و شوروی سابق منعقد شد. واشنگتن اما بارها روسیه را به نقض این معاهده متهم کرده است اما روسیه تمامی اتهامات را رد می‌کند.

 

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا امروز (جمعه) از خروج رسمی این کشور از معاهده «منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» موسوم به INF خبر داد. 

 

پامپئو در صفحه شخصی توئیتر خود با تکرار ادعای عدم پایبندی روسیه به این معاهده، نوشت: «در تاریخ دوم فوریه 2019، ایالات متحده به روسیه شش ماه فرصت داد تا به پایبندی به معاهده من موشک‌های هسته‌ای میان‌برد بازگردد. روسیه مخالفت کرد، پس این توافق امروز پایان می‌یابد».

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------