وزیر دفاع آمریکا: هر نوع عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه غیر قابل قبول است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,وزیر دفاع آمریکا
وزیر دفاع آمریکا امروز- سه‌شنبه- تأکید کرد که هر نوع عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه غیر قابل قبول است. 

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا امروز- سه‌شنبه- تأکید کرد که هر نوع عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه غیر قابل قبول است.

 

وی در ادامه افزود: «آمریکا مانع مداخله یک‌جانبه ترکیه خواهد شد اما به دستیابی به توافق با آنکارا امیدوار است».

 

اسپر در جمع خبرنگاران همراه با وی در سفر به ژاپن گفت: «کاملا روشن است که ما معتقدیم هر نوع عملیات یک جانبه آنکارا غیر قابل قبول خواهد بود. ما مانع مداخله‌های یک‌جانبه‌ای خواهیم شد که منافع متقابل را به خطر می‌اندازد. آمریکا و ترکیه و نیروهای دموکرات سوریه در امور مرتبط با شمال این کشور با یکدیگر همکاری می کنند». 

 

«رجب طیب اردوغان»، ‌رئیس جمهوری ترکیه پیش از این اعلام کرده بود که کشورش برای اجرای عملیات شرق فرات مصمم و به واشنگتن و مسکو در این باره هشدار داده است و این عملیات منطقه تحت کنترل یگان‌های حمایت کّرد مردمی را شامل خواهد شد.

 

«مولود چاووش اوغلو»، ‌وزیر امور خارجه ترکیه ماه گذشته میلادی تهدید کرده بود که در صورت عدم ایجاد منطقه امن در شرق فرات در سوریه، آنکارا انجام عملیات نظامی در این منطقه انجام خواهد داد.

 

اسپر در ادامه گفت که آمریکا در مقابل آزمایش‌های موشکی اخیر کره‌شمالی واکنش احساسی از خود نشان نخواهد داد.

 

رئیس پنتاگون همچنین افزود: «نکته مهم این است که راه را برای دیپلماسی باز نگاه داریم... واکنش احساسی به این رویدادها نشان نمی‌دهیم، اما از نزدیک زیر نظرشان داریم، بررسی‌شان می‌کنیم و از ماوقع خبر داریم.»

 

اسپر همچنین گفت که آزمایش موشکی امروز کره شمالی برای موشک‌های کوتاه‌برد بود و وی در این رابطه با مقام‌های کره‌شمالی و همچنین همتاهایش در ژاپن و کره‌جنوبی گفت‌وگو خواهد کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------