از نظر پامپئو آزمایش موشکی کره‌شمالی تاثیری در مذاکرات ندارد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , پامپئو
وزیر امور خارجه آمریکا با ناچیز شمردن پرتاب‌های موشکی اخیر کره‌شمالی، گفت آن‌ها چشم‌اندازها برای مذاکرات درباره تسلیحات هسته‌ای پیونگ‌یانگ را دگرگون نخواهند کرد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به پرتاب‌های موشکی روز سه‌شنبه کره‌شمالی که "هشداری" علیه مانورهای نظامی مشترک آمریکا - کره‌جنوبی بود، به خبرنگاران گفت این تحولات تاثیری بر رویکرد واشنگتن بر این منطقه ندارد.

 

این پرتاب‌های جدید چهارمین ست از موشک‌هایی بود که کره‌شمالی ظرف دو هفته گذشته شلیک کرده است. شلیک‌های آزمایشی روز سه‌شنبه واکنشی به آغاز مانورهای مشترک شبیه‌سازی کامپوتری ارتش‌های آمریکا و کره‌جنوبی از روز دوشنبه بود. هدف این مانورها، سنجش قابلیت سئول برای اجرای کنترل عملیاتی در زمان جنگ عنوان شده است.

 

پامپئو در پاسخ به اینکه پرتاب‌های فوق جو مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد یا خیر پاسخ منفی داد. او افزود: استراتژی دولت ترامپ در رابطه با کره‌شمالی تغییری نکرده است. تلاش ما تحقق خلع سلاح هسته‌ای کامل و نهایی کره‌شمالی است. ما امیدواریم که در هفته‌های آتی برای رسیدن به این هدف به میز مذاکره بازگردیم.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا گفت، پرتاب‌های اخیر کره‌شمالی شامل موشک‌های بالستیک میان‌برد و دوربرد که سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ حساسیت‌هایی را ایجاد کرد، نبود و اینکه پیونگ‌یانگ از سپتامبر ۲۰۱۷ تسلیحات هسته‌ای آزمایش نکرده است. او گفت: این‌ها چیزهای خوبی هستند.

 

مایک پامپئو با اشاره به نشست‌های دونالد ترامپ و کیم جونگ اون که وعده مبهم خلع سلاح هسته‌ای را به دنبال داشت، گفت: وظیفه اکنون ما تحقق موارد مورد توافق این دو رهبر در ژوئن سال گذشته در سنگاپور است. ما قویا روی آن متمرکز هستیم و برای مذاکرات ظرف چند هفته آتی برنامه‌ریزی می‌کنیم و پیش‌بینی می‌کنیم که تیم دو طرف دور هم جمع شوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------