آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

پیونگ‌یانگ: تا توقف کامل رزمایش‌های سئول با واشنگتن، مذاکره نمی‌کنیم



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,کره شمالی
کره شمالی هر گونه آغاز مجدد مذاکرات درون کره‌ای با همسایه جنوبی خود را به توقف کامل رزمایش‌های نظامی سئول با واشنگتن مشروط کرد. 

به گزارش فارس، یک مقام ارشد در وزارت خارجه کره شمالی از مشروط بودن مذاکره مجدد با کره جنوبی به قطع کامل رزمایش‌های نظامی مشترک با آمریکا در منطقه خبر داد.

 

«کوون جونگ گان» مسئول میز آمریکا در این وزارتخانه گفت هشدار کره جنوبی به این کشور برای پایان دادن به آزمایش‌های موشکی، «یاوه‌گویی» است زیرا پیونگ‌یانگ فقط در حال اعمال حق دفاع از خود است.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز» کوون توضیح داد: «تا  زمانی که رزمایش‌های نظامی که ما را به عنوان دشمن فرضی در نظر می‌گیرد قطع نشود، مذاکرات درون کره‌ای نیز ادامه نخواهد یافت».

 

وی همچنین افزود: «آنها خودشان باید بفهمند اگر چنین رزمایش‌های نظامی پایان نیابد یا آنها با شیوه صمیمانه این رفتار خود را توضیح ندهند، تماس‌های درون کره‌ای نیز دشوار خواهد بود».

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرده بود که یک نامه دیگر از «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دریافت کرده است. براساس گزارش خبرگزاری کیودو، در این نامه سه صفحه‌ای که روز پنجشنبه ارسال شده است کیم گفته است، تمایلی به انجام آزمایش‌های موشکی که اخیرا پیونگ یانگ انجام داده، ندارد اما آن را در مقابل رزمایش‌های مشترک واشنگتن و سئول منصفانه می‌داند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------