کره شمالی:تحرکات نظامی آمریکا گرداگرد شبه جزیره کره «خطرناک» است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , کره شمالی
سخنگوی دولت کره شمالی به صراحت اعلام کرد که آزمایش موشک میان بُرد از سوی آمریکا و طرحهای واشنگتن برای استقرار جتهای جنگنده پیرامون شبه جزیره کره «جنگ سرد جدیدی را در منطقه به راه می اندازد».

به گزارش مهر به نقل از رویترز، یک سخنگوی دولت کره شمالی روز پنج شنبه به صراحت اعلام کرد که آزمایش موشکی اخیر آمریکا و طرحهای این کشور برای استقرار جتهای جنگنده اف-۳۵ و سایر تجهیزات نظامی تهاجمی گرداگرد شبه جزیره کره اقداماتی «خطرناک» است که «جنگ سرد جدیدی را در منطقه به راه می اندازد».

 

بنا به گزارش خبرگزاری مرکزی کره وابسته به دولت کره شمالی، سخنگوی وزارت خارجه این کشور با اشاره به تحرکات نظامی آمریکا در منطقه اظهار داشت که موضع پیونگ یانگ در خصوص حل و فصل تمام موضوعات از طریق گفتگو و مذاکره تغییری نیافته است اما «گفتگو در کنار تهدیدات نظامی مورد علاقه کره شمالی نیست».

 

این دیپلمات کره شمالی در ادامه سخنان خود گفت: «تحرکات خطرناک و غیرمعمول نظامی در شرف انجام است که این امر می تواند یک جنگ سرد جدید را در شبه جزیره کره و در منطقه راه بیاندازد».

 

افزون بر آن، خبرگزاری مرکزی کره نیز در بیانیه ای با تکرار اعتراض کره شمالی نسبت به واردات تسلیحات پیشرفته از سوی کره جنوبی همچون جتهای پنهان کار اف- ۳۵، آن را «اقدامات تحریک آمیز و بسیار خطرناک» خواند.

 

گفتنی است گفتگوها در سطوح مقدماتی میان آمریکا و کره شمالی قرار است به زودی آغاز شود. «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «کیم جونگ اون» همتای کره شمالی وی ماه ژوئن در مرز میان دو کره با یکدیگر دیدار و بر سر شروع مجدد گفتگوها توافق کردند.

 

در همین ارتباط، «استفان بیگن» فرستاده آمریکا که رهبری مذاکره با کره شمالی در سطوح مقدماتی را عهده دار است، از روز سه شنبه در سئول، پایتخت کره جنوبی بسر می برد. وی در این باره گفت: «ما [آمریکا] به محض اعلام آمادگی همتایان خود در کره شمالی آماده مشارکت هستیم».

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------