نفس راحت مرکل؛ متحدان ائتلاف در شرق آلمان پر قدرت ظاهر شدند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,مرکل
حزب پوپولیست آلترناتیو برای آلمان (AfD) نتوانست در انتخابات منطقه‌ای مهم شرق آلمان به نتایج مورد پیش‌بینی دست یابد و حزب محافظه‌کار دموکرات مسیحی آلمان (CDU) و متحدانش پرقدرت‌ترین احزاب حاضر شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری بلومبرگ، انتخابات منطقه‌ای در دو ایالت زاکسن و براندنبورگ، واقع در شرق آلمان یکشنبه اول سپتامبر برگزار شد و حزب آلترناتیو برای آلمان دستاوردهایی داشت اما به پای دموکرات مسیحی‌ها نرسید. برگزاری انتخابات در این دو ایالت شرق آلمان به دلیل امکان قدرت‌گیری احزاب راستگرای پوپولیستی این کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شد.

 

نتایج در ایالت زاکسن

با وجود نگرانی‌ها و از دست دادن آرای بسیار، حزب محافظه‌کار دموکرات مسیحی آنگلا مرکل توانست پر قدرت‌ترین حزب در ایالت زاکسن باقی بماند و ۳۵.۵ درصد آرای شرکت‌کنندگان در انتخابات را به دست آورد. آرای این حزب به نسبت انتخابات پیشین ایالتی ۶.۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد. مایکل کرشمر، رهبر منطقه‌ای حزب دموکرات مسیحی آلمان تاکید کرد: چهره دوستانه زاکسن پیروز شد. این روز بزرگی در ایالت ماست.

 

حزب پوپولیست آلترناتیو برای آلمان توانست بیشترین پیروزی را به نسبت انتخابات دیگر به دست آورد و  ۲۷.۸ درصد آرای این ایالت را از آن خود کند. آرای این حزب در ایالت زاکسن بیش از ۱۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد. الکساندر گولند، رهبر آلترناتیو برای آلمان تاکید کرد: شعار ما مثبت بیست درصد بود. ما به این هدف رسیدیم و از نتایج آرا در زاکسن و براندنبورگ رضایت داریم اما خب اول نشدیم. هنوز تکه‌ای گم شده است و ما از هم‌اکنون کارمان را آغاز می‌کنیم.      

 

در ایالت زاکسن حزب سبزها حدود ۸.۴ درصد آرا را به دست آورد و آرای این حزب رشدی حدود ۲.۷ درصد داشته است.

 

حزب چپ آلمان (Linke) با شکستی قابل توجه در زاکسن روبرو شد. این حزب توانست تنها ۱۰.۱ درصد آرا را به دست آورد و به نسبت انتخابات پیشین این ایالت حدود ۸.۸ درصد آرا خود را از دست داده است.

 

حزب سوسیال دموکرات آلمان (SPD) که چپ میانه و شریک ائتلافی مهم مرکل است، تنها ۷.۸ درصد آرا را به دست آورد. این حزب هم ۴.۶ آرا را نسبت به انتخابات ایالتی پیشین از دست داد. لارس کلینگبیل، رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان در واکنش به نتایج گفت: خوب است که مردم براندنبورگ تاکید کردند که افراطگرایان راست افراطی از حزب آلترناتیو برای آلمان را نمی‌خواهند.

 

حزب دموکرات‌های آزاد FDP) ۴.۶) درصد آرا را از آن خود کرد و به این ترتیب نتوانسته است حد نصاب ۵ درصد برای ورود به پارلمان ایالتی را به دست آورد.

 

با توجه به نتایج اعلام شده مجلس ایالتی زاکسن با ۴۵ نماینده حزب دموکرات مسیحی، ۳۰ نماینده حزب آلترناتیو برای آلمان، ۱۴ نماینده حزب چپ و ۱۱ نماینده حزب سبزها و ۱۱ نماینده سوسیال دموکرات تشکیل خواهد شد.

 

در این ایالت حزب سوسیال دموکرات با از دست دادن نزدیک به ۵.۸ درصد آرا ولی همچنان قدرتمندترین حزب باقی مانده و ۲۶.۱ آرای شرکت‌کنندگان در انتخابات را به دست آورده است.

 

حزب دموکرات مسیحی نیز تنها ۱۵.۷ درصد آرا را به دست آورده و کاهشی معادل ۷.۳ درصد آرای انتخابات را به نسبت انتخابات پیشین داشته است.

 

حزب چپ آلمان هم با شکست در این انتخابات مواجه شده است. این حزب توانسته ۱۰.۷ درصد آرا را به دست آورد و نسبت به انتخابات گذشته ۷.۹ درصد آرای شرکت‌کنندگان در انتخابات را از دست داده است.

 

نتایج در ایالت براندنبورگ

در براندنبورگ هم موفقیت حزب پوپولیست آلترناتیو برای آلمان چشمگیر بوده است. این حزب با افزایشی ۱۱.۵ درصدی توانسته ۲۳.۷ آرا را به دست آورد. 

 

حزب سبزها نیز با افزایش آرای ۴.۴ درصدی روبرو بود و توانست ۱۰.۶ درصد آرا را در براندنبورگ کسب کند. حزب شرکت‌کنندگان آزاد (BVB) در این ایالت به حد نصاب ۵ درصد آرای نمایندگان رسیده است.

 

مجلس ایالتی براندنبورگ با ۲۵ نماینده سوسیال دموکرات، ۲۳ نماینده آلترناتیو برای آلمان، ۱۵ نماینده دموکرات مسیحی تشکیل می‌شود. حزب چپ و سبزها هم هر کدام با ۱۰ نماینده و شرکت‌کنندگان آزاد نیز با ۵ نماینده در مجلس ایالتی براندنبورگ شرکت می‌کنند. 

 

نگرانی زیادی نسبت به کسب بیشترین آرا از سوی حزب پوپولیست آلترناتیو برای آلمان در انتخابات ایالت براندنبورگ پیش از اعلام نتایج انتخابات وجود داشت. بیش از چهار میلیون نفر از جمعیت آلمان در ایالت زاکسن و دو میلیون و پانصد هزار تن در ایالت براندنبورگ زندگی می‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------