پاسخ واشنگتن به ارزیابی روسیه درباره حمله آمریکا در ادلب



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ر
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا حمله اخیر این کشور به گروهی از تروریست‌ها در ادلب را به منزله پاسخی دقیق و هدفمند برای روسای گروه‌های تروریستی مرتبط با القاعده دانست.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این اظهارات را در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری تاس روسیه درباره بیانیه مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) مبنی اینکه حمله آمریکا موجب کشته و زخمی شدن تعدادی شد و استمرار آتش‌بس در منطقه کاهش تنش ادلب را به خطر انداخت، مطرح کرد.

 

این دیپلمات آمریکایی گفت: این گروه‌ها مسؤول برنامه‌ریزی برای حملاتی که خطراتی را برای شهروندان آمریکایی و شرکای آن و غیرنظامیان دارند، هستند.

 

پیشتر مرکز حمیمیم در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، آمریکا با نقض تمامی توافقنامه‌های قبلی منطقه کاهش تنش در ادلب را بدون اینکه در این مورد روسیه یا ترکیه را مطلع کند، هدف قرار داد.

 

حمیمیم افزود: حمله‌ای که عصر شنبه به منطقه‌ای در حد فاصل شهرک‌های معرة مصرین و کفریا در شمال شهر ادلب انجام شد، موجب تخریب و کشته و زخمی شدن تعدادی شد.

 

این مرکز تاکید کرد: حمله یاد شده آتش‌بس در منطقه را به خطر انداخت و آن را در برخی محورها از بین برد.

 

در بیانیه حمیمیم آمده است، نیروهای دولت سوریه روز گذشته به تمامی تعهدات خود درباره آتش‌بس در ادلب که وارد فاز اجرایی شده، عمل کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------