آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

مادورو با اشاره به تهدید کلمبیا آماده‌باش اعلام کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,مادورو
رئیس‌جمهوری ونزوئلا با دستور به ارتش کشورش برای برگزاری رزمایش در امتداد مرز با کلمبیا، رئیس‌جمهوری کشور همسایه‌اش را به توطئه و دسیسه‌چینی برای حمله متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این تازه‌ترین تنش میان نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا و ایوان دوکو، رئیس‌جمهوری کلمبیاست؛ طرفین در روزهای اخیر بارها یکدیگر را به پناه دادن به شبه‌نظامیان متهم کردند.

 

مادورو در مراسمی نظامی که به صورت تلویزیونی پخش شد، تاکید کرد: دولت کلمبیا صلح نمی‌خواهد. خواستار جنگ است. خشونت می‌خواهد.

 

در روزهای اخیر همچنین تنش‌ها میان مادورو و خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا که برای برکناری رهبر سوسیالیست این کشور آمریکای لاتین تلاش می‌کند، بالا گرفته است.

 

خصومت میان کلمبیا و ونزوئلا هم پس از آن شدت یافت که مذاکره‌کننده سابق نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا موسوم به فارک در پیامی ویدیویی گفت که دوباره سلاح به دست می‌گیرند و دولت کلمبیا را متهم کرد که از تبعیت از توافق صلح ۲۰۱۶ بازمانده است. ایوان دوکو و گوآیدو، هر دو رئیس‌جمهوری ونزوئلا را به پناه‌ دادن به این چریک‌های چپگرا در ونزوئلا متهم می‌کنند.

 

رئیس‌جمهوری ونزوئلا سه‌شنبه شب دستور داد نیروهای مسلح کشورش به حالت آماده‌باش درآیند و خواستار برگزاری بیش از دو هفته مانور از ۱۰ سپتامبر شد. این خبر ساعاتی پس از آن اعلام شد که گوآیدو گفت استفاده از ماهواره برای شکار چریک‌هایی که از کلمبیا وارد ونزوئلا می‌شوند، تایید کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------