لاوروف: روسیه آماده ازسرگیری گفتگوها با آمریکا است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,وزیر امور خارجه روسیه
وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو آماده است تا در هر چارچوبی که واشنگتن سهل و راحت بیابد، گفتگو با مقامات این کشور را از سر گیرد. 

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» در مصاحبه ای اختصاصی با روزنامه ایزوِستیا که روز پنج شنبه منتشر شد، به صراحت اعلام کرد که مقامات مسکو آمادگی دارند تا در هرچارچوبی که واشنگتن سهل و راحت بیابد، گفتگوها با مقامات آمریکا را از سر گیرند.

 

لاوروف در ادامه تأکید کرد که به رغم آمادگی مسکو، واشنگتن به وضع تحریمهای یکجانبه خود علیه روسیه بدون ارائه دلیلی موجه برای این اقدام ادامه می دهد.

 

وزیر خارجه روسیه همچنین خاطرنشان کرد که روابط روسیه- آمریکا به رغم طرحهای ترامپ برای عادی سازی روابط دوجانبه تضعیف شده است.

 

لاوروف با اشاره به اینکه دموکراتهای آمریکا به شدت در تلاشند تا «روابط مخفیانه» و ادعایی میان ترامپ و روسیه و همچنین دستاویزی برای استیضاح رئیس جمهور آمریکا بیابند، ابراز تأسف کرد که شماری از نخبگان سیاسی آمریکا درصدد بهره گیری از پرونده روسیه برای پیروزی در رقابتهای ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ هستند.

 

بلندپایه ترین دیپلمات روسیه در ادامه اظهار داشت که به رغم این اقدامات، گفتگوهای دو کشور در حوزه مبارزه با تروریسم اخیراً به پیشرفتهایی دست یافته و مسکو نیز پیشنهاد آغاز گفتگوهای دوجانبه در حوزه امنیت سایبری را مطرح کرده، اما هنوز پاسخی از جانب مقامات واشنگتن دریافت نکرده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------