آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

عکس نژادپرستانه ترودو در آستانه انتخابات کانادا جنجال برانگیخت



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,انتخابات کانادا
انتشار عکسی از «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا که در حرکتی نژادپرستانه صورت و دست های خود را قهوه ای کرده بود، ضمن جنجال آفرینی در آستانه انتخابات فدرال کانادا، او را وادار به عذرخواهی کرد. 

به گزارش روز چهارشنبه تارنمای پولیتیکو، انتشار این عکس که نخست در مجله تایم منتشر شده است و به 20 سال پیش و زمان حضور ترودو در یک جشن بر می گردد، کمپین های انتخاباتی او  برای دستیابی دوباره به پست نخست وزیری را به لرزه در آورده است.  

 

در این عکس ترودو در حالی که از گریم صورت قهوه ای استفاده کرده به عنوان بخشی از رسومات یک جشن شبانه عربی مشاهده می شود. این عکس در مدرسه کلمبیا گرفته شده که ترودو در آن زمان در آنجا تدریس می کرد.  

 

ترودو چهارشنبه شب تصدیق کرد که در این مراسم از پوشش شبیه لباس علاءالدین شخصیت فیلمی با همین  عنوان استفاده کرده است. این فیلم انیمیشن در زمان اکران به دلیل نمایش تصویرهای کلیشه‌ای و توهین آمیز و نژادپرستانه مورد انتقاد قرار گرفته بود.

 

نخست وزیر کانادا تصدیق کرده که از این لباس وگریم استفاده کرده اما  نباید این کار را می کرد و از این موضوع متاسف است.

 

ترودو همچنین تایید کرد در دوران دبیرستان نیز در یک مسابقه استعدادیابی به همین سبک وسیاق لباس پوشیده است.

 

وی در یک برنامه تبلیغات انتخاباتی به خبرنگاران گفت: من در آن زمان فکر نمی کردم این اقدام تبعیض آمیز است اما اکنون آگاهی بهتری دارم.

 

انتشار این عکس جنجال برانگیز می تواند موضع متزلزل کنونی نخست وزیر کانادا در داخل را در آستانه انتخابات 21 اکتبر (29 مهر) تضعیف تر کند به ویژه آن که .وی مبارزه با نژادپرستی را به عنوان شالوده اصلی سیاست هایش ترسیم کرده است. حضور اقلیت ها در کابینه و افزایش سطح مهاجران به کانادا از جمله اقداماتی است که او در راستای چنین سیاستی اجرا کرده است.

 

ناامیدی و شوک مخالفان ترودو

 

اولین مخالف سیاسی او که بعد از انتشار این عکس به آن واکنش نشان داد «جاگمیت سینگ» از حزب چپگرای NDP  بود که والدینش مهاجرانی از هند بودند.

 

وی به خبرنگاران گفت: این عکس توهین آمیز و مشکل ساز است.

 

«آندورو شِیر» رهبر محافظه ار و اصلی ترین رقیب انتخاباتی ترودو گفت: من هم مانند همه کانادایی ها با دیدن فقدان درایت ازسوی کسی که برای حکومت در کشور مناسب نیست، بسیار شوکه و ناامید شدم.

 

کانادایی هایی از نژاد آسیای جنوبی حدود 4 درصد از جمعیت 37 میلیون نفری کانادا را تشکیل می دهند. آنها نفوذی قوی در انتخابات به ویژه در تورنتو و وانکوور دارند.

 

«الیزابت می» رهبر حزب سبز نیز گفت  که از شنیدن گزارش های اولیه در این زمینه شوکه شده است.

 

وی گفت: این شرم آور است و من حرفی برای گفتن ندارم.

 

ترودو تحت فشار

 

ترودو پسر نخست وزیر سابق کانادا است و به رغم شهرتش در زمینه دیپلماسی در سطح بین المللی، در داخل کشور به دلیل مسائل چندی تحت فشار  است. مخالفان او به ویژه پرونده ای را دنبال می کنند که او و برخی از اعضای ارشد دولتش دادستان کل سابق این کشور را تحت فشار قرار دادند تا از اتهامات فساد علیه یک شرکت مهندسی صرف نظر کند.

 

سبک و سیاق ترودو در پوشیدن لباس هندی در جریان سفرش به هند نیز که در کنار هنرپیشگان بالیوود از لباس سنتی مخصوص دامادها در کنار بازیگر بالیوود استفاده کرده بود جنجال هایی را برانگیخت و او را مورد انتقاد گسترده قرار داد.

 

چهل و سومین انتخابات عمومی در کانادا در تاریخ ۲۱ اکتبر ۲۰۱۹ برای انتخاب اعضای مجلس عوام کانادا به موجب قانون انتخاباتی کانادا برگزار خواهد شد. در نتیجه انتخابات فدرال سال 2015 حزب لیبرال کانادا به رهبری جاستین ترودو اکثریت را به دست آورد.

 

رفتارهای نژادپرستانه از سوی سیاستمداران همواره  بسیار مورد توجه مردم بوده است. 

 

از دیگر سیاستمداران سرشناسی که به خاطر عکس های نژادپرستانه رسوایی به بار آورده اند می توان به «رالف نورتام» فرماندار ایالت ویرجینای آمریکا اشاره  کرد. این  عکس جنجالی وی را با چهره ای سیاه در کنار یک عضو گروه نژادپرست 'کوکلاس کلان' به تصویر می کشد. انتشار عکسی با چهره سیاه از یک مقام ارشد ایالت فلوریدا در مراسم هالووین در سال 2005 منجر به استعفای او شد.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------