آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

بحرین با عضویت در طرح «صلح هرمز» مخالفت کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,بحرین
وزیر خارجه بحرین گفت، منامه در طرح صلح هرمز که قرار است رئیس‌جمهور ایران در نشست مجمع عمومی مطرح کند، شرکت نخواهد کرد.

به گزارش فارس، «خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل از مخالفت کشورش با مشارکت در ائتلاف پیشنهادی ایران برای تأمین امنیت خلیج‌فارس خبر داد.

 

وی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که «از دیدگاه ما این پیشنهاد با ائتلافی که ما عضو آن هستیم، منافات دارد. این یک ائتلاف در تنگه هرمز است و ما نمی‌توانیم در دو ائتلاف مشارکت داشته باشیم».

 

بحرین نخستین کشور در حاشیه خلیج‌فارس است که مشارکت در ائتلاف دریایی پیشنهادی آمریکا در خصوص آنچه «تأمین امنیت دریانوردی در خلیج‌فارس» خوانده می‌شود، اعلام کرده است.

 

«حسن روحانی» رئیس جمهور کشورمان روز دوشنبه پیش از عزیمت به نیویورک با اشاره به طرح صلح هرمز که قرار است در مجمع عمومی سازمان ملل آن را تشریح نماید، گفت: در این طرح به دنبال همکاری جمعی درون منطقه خلیج فارس برای امنیت منطقه هستیم و می‌خواهیم همه کشورهای منطقه در این مسیر مشارکت و همکاری داشته باشند و ابعاد مختلف آن را در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح خواهیم کرد.

 

مخالفت بحرین با پیوستن به این ائتلاف در حالی است که «خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت درباره ائتلاف پیشنهادی ایران تأکید کرد که کویت آماده شنیدن طرح پیشنهادی ایران است .

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------