پنس: ترامپ، اردوغان را به مذاکره با کردها و توقف خشونت در سوریه فراخواند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,پنس
معاون رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، دونالد ترامپ از همتای ترکیه‌ای خود در جریان مکالمه تلفنی خواسته بود خشونت در سوریه را خاتمه دهد و آتش‌بس اعلام کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، مایک پنس، معاون دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا در جمع خبرنگاران در کاخ سفید اظهار کرد: ترامپ از رجب طیب اردوغان (همتای ترکیه‌ای‌ خود) خواست با کردها در سوریه وارد مذاکره شود.

 

وی خاطرنشان کرد، ترامپ در تماسی با رجب طیب اردوغان از او خواست فورا دست از حمله بردارد، به خشونت‌ها پایان دهد و پشت میز مذاکره بنشیند.

 

مایک پنس در محوطه کاخ سفید به ترکیه اخطار داد که تحریم‌ها "ادامه خواهند یافت و شدیدتر خواهند شد مگر آنکه ترکیه آتش‌بسی فوری را اجرا کند، خشونت را متوقف کند و با مذاکره برای رسیدن به راه حلی درازمدت در مورد مسائل مربوط به مرز ترکیه و سوریه موافقت کند.

 

او گفت: ترامپ در گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه با اردوغان بر این موضوع پافشاری کرد.

 

پنس بار دیگر تاکید کرد که آمریکا "چراغ سبزی برای حمله ترکیه به سوریه نشان نداده است."

 

معاون رئیس‌جهوری آمریکا در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که قرار است به زودی برای مساعدت در زمینه میانجی‌گری بین آنکارا و کردها به ترکیه سفر کند.

 

پنس فاش کرد، استیون منوچین،‌ وزیر خزانه داری آمریکا و رابرت اوبراین،‌ مشاور امنیت ملی به او ملحق شده‌اند و ترامپ "تعهدی ثابت" دریافت کرده مبنی بر اینکه ترکیه هرگز به شهر کوبانی (عین العرب) سوریه؛ جایی که نیروهای کرد زیادی حضور دارند، حمله نخواهد کرد.

 

پنس افزود، او و اوبراین در اسرع وقت عازم آنکارا می‌شوند و تحریم‌های اعلام شده همچنان ساری و جاری خواهند بود و حتی بدتر و سخت‌تر هم خواهند شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------