شبه‌نظامیان کُرد: ۲۷۵ هزار نفر در عملیات ترکیه در سوریه آواره شدند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , شبه‌نظامیان کُرد
شبه‌نظامیان کُرد سوریه امروز (سه‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که در نتیجه عملیات نظامی ترکیه در شمال و شمال شرق سوریه که از هفته گذشته آغاز شد، بیش از ۲۷۵ هزار نفر آواره شدند. 

 بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، در بیانیه فوق آمده است که بیش از ۷۰ هزار نفر از ۲۷۵ هزار نفری را که در نتیجه عملیات نظامی ترکیه آواره شدند، کودکان تشکیل می‌دهند.

 

ترکیه از روز چهارشنبه (۱۷ شهریورماه) به‌خاطر آنچه «مقابله با تروریسم» و ایجاد «یک منطقه امن برای اسکان آوارگان سوری» خوانده، به مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کُرد در شمال سوریه حمله کرده است. این اقدام انتقادات زیادی را در سطح جهانی برانگیخته است. با این حال، اردوغان روز گذشته در پایتخت جمهوری آذربایجان تأکید کرد که ترکیه هرگز از این اقدام خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

 

وی گفت که ترکیه به این سخنان گوش نمی‌دهد و هرگز دست از عملیات در شمال سوریه نخواهد کشید تا این منطقه را از «تروریست‌ها» به طور کامل پاکسازی کند و کاری که شروع کرده را به پایان برساند.

 

برخی کشور‌های اروپایی از جمله فرانسه، آلمان، نروژ، چک، فنلاند و ایتالیا صادرات سلاح خود به ترکیه را در اعتراض به عملیات نظامی این کشور در خاک سوریه متوقف کرده‌اند.

 

اردوغان از برقراری منطقه امن در شمال سوریه خبر داد

"رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه از برقراری منطقه امن به طول ۴۴۴ کیلومتر و به عمق ۳۲ کیلومتر در شمال سوریه خبر داد.

 

اردوغان از برقراری منطقه امن در شمال سوریه خبر دادبه گزارش خبرگزاری آناتولی در روز سه شنبه، وی در حاشیه هفتمین نشست سران شورای همکاری کشورهای ترک زبان در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان با بیان این که جهان از عملیات ترکیه در سوریه حمایت کند، تصریح کرد: ما اکنون ایجاد منطقه امن به طول ۴۴۴ کیلومتر و عمق به طول ۳۲ کیلومتر را در شمال سوریه اعلام می کنیم .

 

این اجلاس یک روزه  با حضور "رجب طیب اردوغان " رییس جمهوری ترکیه ، " الهام علی اف " رییس جمهوری آذربایجان ، "شوکت میرضیایف " رییس جمهوری ازبکستان ، "سورونبای جینبکوف " رئیس‌جمهور قرقیزستان٬  "نورسلطان نظربایف"  رییس جمهوری پیشین قزاقستان بعنوان رییس افتخاری شورای همکاری کشورهای ترک زبان و نیز " ویکتور اربان " نخست وزیر مجارستان برگزار می شود .

 

رئیس جمهور ترکیه در ادامه افزود: بزودی پناهجویان سوری در ترکیه به کشورشان باز می گردند.

 

اردوغان تاکید کرد : « هدف از عملیات چشمه صلح پاکسازی شرق سوریه از سازمانهای تروریستی پ ی د / ی پ گ / پ ک ک و داعش و تحویل دادن این منطقه به صاحبان اصلی خود می باشد».

 

این خبرگزاری همچنین گزارش داد که اردوغان در یادداشتی در روزنامه وال استریت ژورنال با انتقاد از اتحادیه عرب گفت که اتحادیه عرب مشروعیت خود را از دست داده است و نماینده احساسات و نظرات واقعی مردم کشورهای عربی نیست.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------