آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

متن تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ منتشر می‌شود



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,استیضاح ترامپ
مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که متن نشست‌های شهادت‌دهی در تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ منتشر می‌شود. 

به گزارش بامداد پنجشنبه خبرگزاری رویترز، آدام شیف رئیس دمکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت این کمیته متن مصاحبه با شهود در تحقیقات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور منتشر خواهد شد.

 

سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا در حال انجام تحقیقاتی هستند تا مشخص شود آیا می‌توان ترامپ را به خاطر برخی از اقدام‌هایش که به عقیده قانونگذاران دمکرات ناقض قانون و در تقابل با امنیت ملی ایالات متحده است، استیضاح کرد.

 

«شیف» پس از انتقاد برخی از جمهوریخواهان به دلیل عدم دسترسی به متن این تحقیقات، اعلام کرد که در آینده این مصاحبه‌ها با مقداری سانسور منتشر خواهد شد.

 

یک افشاگر ناشناس در جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش کرده است که ترامپ سوم مردادماه در تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین از وی خواسته بود تا در مورد بایدن رقیب دمکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و پسرش هانتر تحقیق کند.

 

بایدن پیشتر در زمانی که معاون باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا بود، یک بسته کمک پولی به اوکراین را تعلیق کرده بود تا کی‌یف تحقیقات درباره شرکت بوریزما را متوقف کند.

 

انتشار محتوای تماس تلفنی ترامپ و زلنسکی، دمکرات‌های مجلس نمایندگان را بر آن داشت تا در مورد امکان استیضاح ترامپ به اتهام سوء استفاده از قدرت، تحقیقاتی را آغاز کنند.

 

ترامپ پیش تر در توییت‌هایی، رسانه‌های خبری این کشور را متهم کرد که برای حمایت از بایدن و پسرش، از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنند.

 

مجلس نمایندگان آمریکا تاکنون بسیاری از مقام‌های دولت ترامپ از جمله مایک پمپئو وزیر خارجه، مارک اسپر وزیر دفاع و «ریک پری» وزیر انرژی او را احضار کرده است. پمپئو با رد درخواست مجلس نمایندگان، اعضای دمکرات این مجلس را به قلدری متهم کرد.

 

کنگره آمریکا بر اساس قانون اساسی این کشور اجازه دارد که رئیس جمهوری را پیش از به پایان رسیدن دوره چهار ساله از کار برکنار کند، به شرطی که به اعضای کنگره ثابت شود رئیس‌جمهوری به یکی از این موارد متهم است: خیانت، رشوه و سوء‌ استفاده از قدرت.

 

به نظر می رسد تحرکات ترامپ در حوزه سیاست خارجی آنچنان هنجارشکنانه بوده که کنگره چنین درخواستی را ارائه کرده است. شیف دلیل این درخواست را نگرانی‌ از احتمال به خطر افتادن امنیت ملی آمریکا عنوان کرده است.

 

برای حذف ترامپ از قدرت، ۶۷ نفر از ۱۰۰ عضو سنا باید به گناهکاری او رای دهند. جمهوریخواهان ۵۳ کرسی در سنا دارند که این تعداد برای دموکرات ها ۴۵ کرسی است. همچنین دو نماینده مستقل در این مجلس حضور دارند که به طور معمول موافق با دموکراتها رای می‌دهند.

 

«جف فلیک» سناتور جمهوریخواه پیشین آمریکا هفته گذشته گفت که دستکم ۳۵ سناتور جمهوریخواه در صورت برخورداری از رای مخفی، به استیضاح ترامپ رای می‌دهند.

 

تاکنون ۲۱۸ تن از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا که ۴۳۵ کرسی دارد، نیز به صورت علنی اعلام کرده‌اند که خواستار نوعی استیضاح برای ترامپ هستند.

 

 

  ایرنا  

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------