چین دخالت آمریکا در هنگ کنگ را تلافی می کند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,چین
سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین به آمریکا هشدار داد که با اقدامات جدی و قدرتمند به تصویب «طرح حقوق بشر و دمکراسی هنگ کنگ» واکنش نشان خواهد داد و از حق حاکمیت، امنیت و منافع خود به صورت محکم و استوار دفاع می کند.

 «گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنجشنبه در پکن گفت: چین خشم و عصبانیت شدید خود را نسبت به تصویب لایحه به اصطلاح «طرح حقوق بشر و دمکراسی هنگ کنگ» در مجلس نمایندگان آمریکا ابراز و قاطعانه با آن مخالفت می کند.

 

«طرح حقوق بشر و دموکراسی هنگ کنگ» روز سه شنبه به وقت محلی در نشست عمومی مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد.

 

سخنگوی وزارت خارجه چین در این مورد گفت: مسائلی که در حال حاضر هنگ کنگ با آن روبرو است، اصلا مسائل به اصطلاح حقوق بشری و دمکراسی نیست، بلکه مسائلی مانند چگونگی پایان هر چه زودتر خشونت و فتنه، احیاء نظم و حفظ مدیریت و قانونمداری است.

 

او گفت: این که مجلس نمایندگان آمریکا با چشم پوشیدن بر حقایق، جنایات وخیمی مانند آتش افروزی های افراطی، آسیب زدن به مغازه ها و حمله خشونت بار به پلیس را مسایل حقوق بشری و دمکراسی می خواند، نمونه آشکار و عریانی از معیار دوگانه حقوق بشر در این کشور است و کاملاً، دو رویی برخی آمریکایی ها در مسایل حقوق بشر و دمکراسی و همچنین نیت پلید آنان در تخریب رونق و ثبات هنگ کنگ و مهار پیشرفت چین را نشان می دهد.

 

این مقام چینی افزود: آمریکا در هنگ کنگ نیز دارای منافع مهمی است و در صورتی که این طرح پس از تصویب به قانون تبدیل شود نه فقط به منافع چین و روابط چین و آمریکا آسیب می رساند، بلکه به شدت به منافع خود آمریکا هم زیان خواهد رساند.

 

 

ایرنا 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------