آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

اعتراضات شیلی/ 7 کشته در اثر درگیری های شدید



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
به دنبال افزایش ناآرامی و شورش مرگبار معترضان، دولت شیلی بامداد روز دوشنبه وضعیت فوق العاده در کشور را تمدید کرد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، "آندرس چادویک" وزیر کشور دولت شیلی اعلام کرد: در پی کشته شدن حداقل هفت نفر در اثر درگیری های شدید و حملات آتش سوزی در آخر هفته، دولت وضعیت فوق العاده را در شهرهای شمال و جنوب خود تمدید خواهد داد.

 

چادویک در کنفرانس خبری در شهر سانتیاگو گفت: تصمیم تمدید وضعیت فوق العاده در میان "تشدید خشونت و خرابکاری" پس از اعتراض توسط دانشجویان در مورد افزایش کرایه حمل و نقل عمومی آغاز شد.

 

وزیر کشور شیلی به ۷۰ واقعه خشونت آمیز روز گذشته یکشنبه از جمله ۴۰ فقره غارت سوپرمارکت ها و مشاغل دیگر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ نیروی ارتش و پلیس در سانتیاگو حضور دارند و در صورت لزوم تقویت می شوند.

 

وی افزود: ما با یک تشدید واقعی روبرو هستیم که بدون شک برای ایجاد خسارت جدی به کشور و جان هر یک از شهروندان سازماندهی شده است.

 

چادویک بدون آنکه جزئیات بیشتری را بیان کند، گفت: هفت نفر تاکنون در حوادث مربوط به این اعتراضات کشته شده اند.

 

اعتراض ها در سانتیاگو و چند شهر شیلی به دلیل خشم عمومی نسبت به شرایط اجتماعی و اقتصادی این کشور از جمله فاصله زیاد میان وضعیت فقرا و ثروتمندان و افزایش بهای مترو آغاز شد.

 

معترضان در سانتیاگو و چند شهر دیگر ابتدا ماهیتابه و قابلمه به دست به خیابان آمده و اعتراض خود را با کوبیدن ظروف به یکدیگر نشان دادند. اما این اقدام در برخی مناطق سانتیاگو به درگیری برخی معترضان که صورت خود را پوشیده بودند با پلیس ضدشورش و سربازان ارتش منجر شد.

 

در برخی مناطق معترضان به تخریب اموالی عمومی از جمله آتش زدن اتوبوس‌ها پرداختند. در پی بروز این خشونت‌ها، دولت در پایتخت منع آمد و رفت اعلام کرد.

 

«سباستین پینرا» رئیس جمهوری شیلی جمعه گذشته اعلام کرد که بدنبال این ناآرامی ها، طرح افزایش بهای مترو را تعلیق کرده است.

 

مترو سانتیاگو با ۱۴۰ کیلومتر وسعت بزرگترین و مدرن ترین مترو در آمریکای جنوبی است و پیش از این رسانه ها اعلام کرده بودند که این مترو مایه افتخار مردم شیلی بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------