وزیر دفاع ترکیه: تا وقتی آتش‌بس نقض نشده عملیات چشمه صلح متوقف می‌ماند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,وزیر دفاع ترکیه
همزمان با تمدید مهلت آنکارا به کردها برای خروج از شمال شرق سوریه، وزیر دفاع این کشور تاکید کرد: تا وقتی که پایبندی به توافق آتش بس ادامه داشته باشد، عملیات چشمه صلح متوقف خواهد بود. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد: عملیات نظامی در شمال شرق سوریه به شرط پایبندی به توافق آمریکایی – ترکیه‌ای متوقف خواهد ماند و در غیر این صورت اقدامات نظامی‌مان را از  همان جا که متوقف کرده‌ایم، از سر خواهیم گرفت.

 

از سوی دیگر، خلوصی آکار خاطرنشان کرد که کشورش به دنبال افزایش هماهنگی با ناتو به منظور مقابله با خطراتی است که ترکیه در معرض آن قرار دارد.

 

وزیر دفاع ترکیه همچنین تصریح کرد، نقش این کشور در ناتو استراتژیک و بسیار مهم است.

 

وی همچنین عنوان داشت: ترکیه از حق و حقوق قبرس ترک‌نشسن حمایت و حفاظت خواهد کرد.

 

اخیرا آنکارا و واشنگتن به توافقی برای تعلیق عملیات "چشمه صلح" دست یافتند که براساس آن منطقه امن در شمال سوریه باید تحت سیطره ارتش ترکیه باشد و کردها نیز از آنجا عقب‌نشینی کنند.

 

ترکیه از نهم اکتبر عملیاتی برون مرزی علیه نیروهای یگان‌های مدافع خلق کرد (ی‌پ‌گ) در شمال شرق سوریه آغاز کرده و پیش از آن نیز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نیروهای خود را از دو پایگاه در آن منطقه خارج کرد که با انتقادهای بین‌المللی گسترده‌ای روبرو شد.

 

عملیات ترکیه این نگرانی را به وجود آورده است که شبه‌نظامیان داعشی از زندان‌های تحت کنترل کردها در شمال سوریه فرار کرده و دوباره خودشان را سازماندهی کنند. اما آنکارا این نگرانی‌ها را "بی‌اساس" می‌داند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------