«کیم جونگ اون» و «دونالد ترامپ» رابطه ای «استثنایی» دارند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,کیم جونگ اون
خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد که رؤسای جمهور این کشور و آمریکا به روابط نزدیک و اعتماد فی مابین ادامه می دهند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) روز پنج شنبه اعلام کرد که «کیم جونگ اون» و «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی وی به روابط نزدیک و اعتماد فی مابین ادامه می دهند؛ روابطی که رئیس جمهور کره شمالی آن را «استثنایی» خواند.

 

اعلام این خبر از سوی خبرگزاری رسمی کره شمالی در حالی صورت می گیرد که دولت پیونگ یانگ اوایل ماه میلادی جاری گفتگوهای مقدماتی خود با همتایان آمریکایی را در کشور سوئد آغاز کرده است و دوطرف در تلاشند تا مذاکرات دو کشور در حوزه خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره را پس از ماهها بن بست پیش ببرند.

 

کره شمالی مسئولیت بن بست بوجود آمده در روند این مذاکره های دوجانبه را بر گردن آمریکا می گذارد و می گوید که مذاکره کنندگان آمریکایی «از دیدگاه و نگرش قدیمی خود دست بر نمی دارند».

 

کیم جونگ اون چندین روز پیش از آن نیز گفته بود که «رابطه میان او و رئیس جمهور آمریکا [رابطه ای] ویژه است».

 

در بیانیه خبرگزاری رسمی کره شمالی آمده است: «صادقانه امیدواریم که انگیزه برای غلبه بر تمام موانع موجود میان جمهوری دموکراتیک خلق کره (نام رسمی کره شمالی) و آمریکا و پیشبرد روابط دوجانبه در مسیری سازنده تر، بر پایه رابطه نزدیک [میان مقامات دو کشور] فراهم شود».

 

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است که برخلاف ترامپ، «محفل سیاسی واشنگتن و تدوین کنندگان سیاستهای دولت آمریکا در  قبال کره شمالی بی دلیل نسبت به جمهوری خلق دموکراتیک کره خصومت می ورزند و طرز تفکر جنگ سرد و تعصب ایدئولوژیک بر اذهان آنها حاکم است».

 

این بیانیه در ادامه می افزاید که کره شمالی خواهد دید که «آمریکا تا چه حد عاقلانه سال کنونی را به پایان خواهد رساند».

 

گفتنی است که کیم جونگ اون پیشتر برای انجام گفتگوهای خلع سلاح هسته ای با واشنگتن تا پایان سال جاری مهلت زمانی تعیین کرده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------