چند ساختمان دولتی در کربلا و حله مورد حمله قرار گرفت/پیام مقتدی‌صدر به حشد الشعبی



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,مقتدی‌صدر
گروهی از مهاجمان در حاشیه اعتراضات مردمی در کربلا به چند مقر حزبی و دولتی در کربلا و حله حمله کردند. 

 گزارش ایرنا حاکی است در حاشیه برگزاری تظاهرات اعتراضی در کربلا و حله، به چند مرکز دولتی و حزبی حمله و به گفته برخی شاهدان عینی از جمله با آتش زدن لاستیک در جلوی دروازه ورودی ساختمان استانداری کربلا قصد ورود به آن را داشتند که ماموران مانع شدند.

 

خبرهای تایید نشده همچنین حاکی از حمله مهاجمان به چند مقر حزبی در شهر حله است.

 

برخی شنیده های تایید نشده همچنین از احتمال گسترش خطر حمله مهاجمان تحت پوشش تظاهرکننده به دیگر مکان های مهم در کربلا حکایت دارد، حملاتی همانند آنچه عصر جمعه در چند استان جنوبی عراق انجام شد و چندین کشته و زخمی از جمله دو عضو برجسته گروه مقاومت عصائب اهل الحق و چند عضو سازمان بدر در برداشت. 

 

رسانه های محلی تصاویری منتشر کرده اند که گفته می شود مربوط به مصدومان حوادث امشب در کربلاست که به بیمارستانی در این شهر منتقل شده و تحت مداوا قرار گرفته اند. 

 

دقایقی پس از انتشار این خبر یک منبع امنیتی به سومریه نیوز گفت که نیروهای مبارزه با تروریسم که برای کنترل اوضاع کربلا از نجف عازم این شهر شده بودند، وارد آن شدند. 

 

اغلب مناطق عراق در سومین روز از دور تازه تظاهرات خیابانی، نسبتا آرام بوده است. 

 

خبر تکمیلی: 

- ساعتی پس از ورود نیروهای مبارزه با تروریسم صدای تیراندازی شدید، شلیک گازاشک آور و گلوله های صوتی و دودزا فضای کربلا را پر کرد و در کشمکش میان نیروهای امنیتی و عده ای افراد نفوذی که با سنگ و بطری های آتش زا به ماموران حمله می کردند، دست کم ۲۰۰ نیروی امنیتی مصدوم  و به بیمارستان منتقل شدند.

 

- برخلاف برخی شایعات، امکان مقدس کربلا از این حوادث دور و مصون بود و هیچ رخداد یا خللی در آن و همچنین مناطق اطراف بوجود نیامد. 

 

- با اقدام به موقع نیروهای مبارزه با تروریسم، خشونت طلبان به مناطق اطراف متفرق شدند و هم اکنون (ساعت ۱۲:۱۲ بامداد روز دوشنبه به وقت محلی) اوضاع کربلا تحت کنترل نیروهای امنیتی است. 

 

- یک منبع امنیتی به شبکه تلویزیونی الاتجاه گفت که نیروهای امنیتی تعدادی از خرابکاران نفوذی میان تظاهرکنندگان کربلا را بازداشت کرده اند. 

 

- نفوذ افراد و گروههای خرابکار که بعضا تحت تاثیر صفحات مجازی هدایت شده از خارج از عراق دست به اقدامات تخریبی و قتل تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی می زنند، معضلی است که عصر جمعه نیز در هفت استان جنوبی عراق فاجعه آفرید و علاوه بر آتش زدن دهها مقر حزبی و دولتی، چندین کشته و زخمی نیز بجا گذاشت، امری که دولت عادل عبدالمهدی را قانع کرد با قدرت بیشتری وارد عمل شده و اقدامات خرابکارانه را مصداق قانون تروریسم و مستحق برخورد سخت قرار دادند و آن را را از تظاهرکنندگان مسالمت جو تفکیک کند. 

 

بر همین اساس از شب گذشته فرمان پایان تجمع و تحصن در بغداد و سایر شهرها به مورد اجرا درآمد با این حال امشب همچنان برخی شهرها از جمله بغداد دستخوش تنش هایی در مرکز شهر میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان بود و ساعت ها صدای شلیک گلوله های صوتی شنیده می شد و گاز اشک آور فضای منطقه را پر کرده بود

 

پیام مقتدی‌صدر به حشد الشعبی

«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق، یکشنبه شب گفت: ارتش و نیروهای امنیتی تنها مسؤول دفاع از مردم هستند.

 

وی گفت: امروز تلاش‌ها کم‌­ کم برای از بین بردن فساد در حال افزایش است و این تظاهرات در حال تبدیل شدن به تحصن و سپس اعتصاب جزئی و بعد از آن سراسری است.

 

صدر با بیان اینکه تظاهرات، مفسدان را ترسانده است، افزود: ارتش عراق و نیروهای امنیتی تنها مسؤول دفاع از مردم هستند و نه دفاع از فاسد.

 

رهبر جریان صدر در ادامه به نیروهای الحشد الشعبی توصیه کرد: اجازه ندهید افراد خودسر از بین شما با مردم درگیر شوند؛ زیرا که شما حامی مردم و الگوی آنها در جهاد و عدالت هستید.

 

پیش‌تر «ابومهدی المهندس» معاون تشکیلات الحشد الشعبی روز یکشنبه در مراسم ختم شهید «وسام العلیاوی» از همه گروه‌های سیاسی خواست تا برای تحقق خواسته‌های مشروع مردم به "عادل عبدالمهدی" نخست وزیر این کشور کمک کنند.

 

دور جدید تظاهرات در عراق از پنجشنبه شب گذشته در برخی شهرهای این کشور آغاز شد.

 

   

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------