موافقت اروپا با تعویق برگزیت تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , نخست وزیری انگلیس
رئیس شورای اروپا از موافقت اتحادیه اروپا با تعویق برگزیت تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ خبر داد. 

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «دونالد توسک» رئیس شورای اروپا در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت ۲۷ عضو اتحادیه اروپا توافق کرده‌اند که درخواست انگلیس برای تمدید برگزیت تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ را بپذیرند.

 

انتظار می‌رود این تصمیم از طریق یک فرایند کتبی به صورت رسمی اعلام شود.

 

پیش از این مجلس عوام انگلیس بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور را وادار کرد از اتحادیه اروپا بخواهد برگزیت را تا روز ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۰ به تأخیر بیندازد، به جای آن که انگلیس در راستای ضرب الاجل قبلی تعیین شده، این هفته از این اتحادیه خارج شود.

 

قرار بود جمعه با تمدید موعد برگزیت موافقت شود، اما نماینده فرانسه در اتحادیه اروپا در نشست دیپلمات‌های این اتحادیه اعلام کرد این زمان مناسبی برای این کار نیست و باید تنها پس از رای گیری روز دوشنبه اتحادیه اروپا و تصمیم گیری در این باره اجرا شود که ”آیا باید دوره تمدید کوتاه باشد تا فشاری برای تصویب توافق برگزیت باشد یا طولانی باشد تا فرصت برای انتخابات سراسری فراهم شود“. فقط فرانسه اصرار داشت که اتحادیه اروپا باید برای موافقت با تمدید موعد برگزیت صبر کند.

 

پس از آن، جانسون به کابینه خود گفت مکرون به او گفته است در پافشاری برای تمدید موعد برگزیت برای دوره‌ای کوتاهتر، بسیار تنها بود. تحولات آخر هفته (میلادی)، که در چارچوب آن، لیبرال دموکرات‌ها و حزب ملی اسکاتلند با ارائه طرحی در حمایت از برگزاری انتخابات سراسری در نهم دسامبر موافقت کردند، بسیاری از مقامات اتحادیه اروپا را قانع کرد که به زودی در انگلیس انتخابات برگزار خواهد شد.

 

دفتر نخست وزیری انگلیس اعلام کرده است اگر حزب کارگر از طرح دولت برای یک دوره کوتاه اضافی به منظور بررسی طرح توافق برگزیت تا ششم نوامبر و سپس برگزاری انتخابات سراسری در ۱۲ دسامبر موافقت نکند، در آن صورت، پیشنهاد مشترک را بررسی خواهد کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------