آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

پنجشنبه ٩ آبان، زمان رای گیری درمورد تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,استیضاح ترامپ
دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از قطعنامه‌ای مربوط به مرحله جدید تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ که احتمالاً روز پنجشنبه در صحن این مجلس مطرح خواهد شد، رونمایی کردند. 

به گزارش ایسنا، به نوشته پایگاه هیل، به موجب این قطعنامه قرار است پرونده این دموکرات‌ها برای تحقیقات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا بعد از چند هفته شنیدن شهادت‌های شاهدان در پشت درهای بسته، به صورت علنی‌تری مطرح شود.

 

این قطعنامه از سوی جیم مک‌گاورن، رییس کمیته قوانین در مجلس نمایندگان آمریکا رونمایی شده و به شرح برنامه‌های جلسات استماع علنی کمیته اطلاعاتی و انتشار شهادت‌های شاهدین می‌پردازد.

 

این قطعنامه همچنین به جمهوریخواهان اجازه می‌دهد که درخواست خود را برای دسترسی به اسناد و شهادت‌های شاهدین مشابه با تحقیقات قبلی برای استیضاح رییس جمهور مطرح کنند اما دموکرات‌های کمیته اطلاعاتی همچنان این قابلیت را دارند که مانع اجرای درخواست‌ها شوند.

 

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه یکسری رویه‌ها را برای جلسات استماع خودش در راستای استیضاح رییس جمهور در زمان بعد از طرح قطعنامه منتشر کرد. این فرآیندها به رئیس جمهور و وکیلش اجازه می‌دهد در جلسات استماع حاضر شود، از شاهدین سوال بپرسد و اسناد و مدارک خودش را ارائه دهد. انتظار می‌رود که قطعنامه مذکور روز سه‌شنبه در صحن مجلس نمایندگان آمریکا مطرح شود.

 

تاکنون تنها اکثر دموکراتها به جز تعداد معدودی از تحقیقات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ از زمان آغاز مرحله‌ مقدماتی آن در ماه گذشته میلادی حمایت کرده‌اند و احتمالا قطعنامه مذکور به آسانی تصویب خواهد شد.

 

با این حال مخالفان استیضاح ترامپ نسبت به تبعات چنین استیضاحی اظهار نگرانی کردند.

 

جفرسون وان درو، یکی از دموکرات‌های مخالف استیضاح ترامپ گفت که به قطعنامه مذکور رای منفی خواهد داد.

 

در عین حال دبیر مطبوعاتی کاخ سفید به این قطعنامه واکنش نشان داد و گفت: قطعنامه مذکور فرآیند قانونی لازم را برای دولت آمریکا در نظر نمی‌گیرد.

 

استفانی گریشام دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در بیانیه‌ای اظهار کرد: این قطعنامه اصلا این حقیقت اساسی که دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا برای دولت اساسی‌ترین حقش برای برخورداری از یک فرآیند قانونی درست را قائل نیستند تغییر نمی‌دهد.

 

گریشام عنوان کرد: این قطعنامه تایید می‌کند که فرآیند استیضاح دونالد ترامپ از همان ابتدا نامشروع بوده زیرا فاقد یک مجوز مناسب بر مبنای رای‌گیری است.

 

قطعنامه مذکور به چند کمیته کنگره اجازه می‌دهد تحقیقاتشان را به منظور فراهم آوردن یک مبنای کافی برای مجلس نمایندگان برای اعمال حق خود طبق قانون اساسی برای استیضاح ترامپ تکمیل کنند.

 

این قطعنامه در عین حال فهرستی از قانونگذاران را ارائه می‌دهد که می‌توانند از شاهدان در جریان جلسات استماع پرسش و پاسخ داشته باشند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------