آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

مقتدا صدر: تظاهرکنندگان شبح دخالت آمریکا را از عراق دور کنند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,مقتدا صدر
رهبر جریان صدر در بیانیه ای ضمن مخالفت با تعرض تظاهرکنندگان به مراکز دیپلماتیک "کشورهایی که در اشغال عراق نقش نداشته اند" از آنان خواست تا شبح دخالت آمریکا در امور عراق را از این کشور دور کنند. 

مقتدا صدر در این بیانیه که امروز چهارشنبه منتشر کرده از تظاهرکنندگان که بر آنها نام «انقلابیون» گذاشته خواسته است که «از تعرض به نمایندگی های دیپلماتیک و سفارتخانه های کشورهایی که در اشغال عراق نقش نداشته خودداری کنند.»

 

وی همچنین از تظاهرکنندگان خواسته است که «حتی از شعار دادن و ناسزا گفتن علیه این کشورهای غیر اشغالگر خودداری کنند زیرا این اخلاق و رویه مردم عراق نیست.»

 

رهبر معنوی فراکسیون سائرون در پارلمان عراق عملا حساب کشورهایی که در اشغال عراق نقش مستقیم داشته اند، به ویژه آمریکا را از تعرض های احتمالی تظاهرکنندگان مستثنا کرده است.

 

صدر گفته است تظاهرکنندگان باید شبح دخالت خارجی امریکا و حتی برخی فعالان اجتماعی که انگشتان آنها در پشت کیبردهای رایانه ها براساس سیاست های استعماری آمریکا و غیره به حرکت می آیند را از فضای اعتراضات فعلی عراق دور کنند.

 

وی از مطالبات سابق خود مبنی بر استعفای دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام عقب نشینی کرده و گفته است که از نمایندگان شریف در پارلمان عراق می خواهد که برای تدوین اصلاحات ریشه ای و تغییر کمیسیون عالی مستقل انتخابات و تغییر قانون آن تلاش کنند.

 

وی همچنین خواهان تغییر برخی از مواد قانون اساسی شده بدون اینکه به نام این مواد اشاره کند و از پارلمان خواسته است که برای اجرایی کردن قوانین اصلاحی که تاکنون تصویب شده، تلاش کنند.

 

صدر گفته است که نمایندگان شریف در پارلمان عراق اگر قادر به پیشبرد این اصلاحات نیستند دلیلی ندارد در پارلمان باقی بمانند.

 

وی همچنین خواهان نافرمانی مدنی برای یک روز توسط همه کارکنان دولتی در حمایت از اعتراضات فعلی در عراق شده است.

 

مقتدا صدر به وجود اشتباههایی در تظاهراتها و اعتراض های فعلی اعتراف کرده و گفته است: از نیروهای امنیتی که توانستند موصل (را از تصرف داعش) آزاد کنند می خواهد از تظاهرکنندگان حمایت کرده و عوامل نفوذی و غیر ضابطهمند را از تظاهرات ها دور کنند.

 

وی خاطر نشان کرده است که عوامل نفوذی و غیر ضابطه مند به تظاهرکنندگان تعرض کرده و موجب کشتار، ربودن و هدف قراردادن آنها می شوند.

 

صدر تاکید کرده است که تنها راه پیروزی تظاهرات و نتیجه دادن آن حفظ مسالمت آمیز بودن آن است.

 

اعتراضات اجتماعی عراق از اول اکتبر گذشته آغاز شده و یک هفته به طول انجامید و دور دوم آن از ۲۵ اکتبر گذشته از سرگرفته شده و هنوز در بغداد و شهرهای جنوب و مرکز عراق ادامه دارد.

 

تظاهرکنندگان خواهان اصلاحات ریشه ای در کشور، حل مشکل بیکاری و مبارزه با فساد اداری و مالی هستند.

 

 

ایرنا  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------